Prawda – dobro – piękno. Księga Jubileuszowa dedykowana pamięci Profesora Janusza Gniteckiego
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-3600-9
- Kategoria: Psychologia i Pedagogika, Wydawnictwa Inne
- Data wydania: 2020
Tom poświęcony triadzie klasycznych wartości składa się z dwóch części. W pierwszej przybliżono biogram Profesora Janusza Gniteckiego, zarówno ścieżkę życiową i naukową. Jego współpracownicy oraz osoby z Nim związane wspominają zdarzenia ilustrujące wzajemne kontakty, pracę i inspiracje do podjęcia rozmaitych czynów sprzyjających nie tylko edukacji, lecz także rozwojowi własnego potencjału. W drugiej części zamieszczono naukowe tematyczne teksty, przez które przebija klasyczna triada wartości, niezbędna w naukowej wiedzy i mądrości myślenia. Myślenie wsparte dobrem tak potrzebnym w świecie, w którym może zaistnieć piękno wzajemnego współdziałania z innymi – aby móc realizować się w różnych obszarach szkolnej i pozaszkolnej działalności. Każdy z obszarów był ważny dla Profesora Gniteckiego i Jego uczniów, którzy dalej kontynuują we współczesnych czasach rozpoczęte dzieło.
Wstęp
Część pierwsza
Małgorzata Kabat, Sylwetka i działalność Profesora Janusza Gniteckiego
Teresa Hejnicka-Bezwińska, Wspomnienia – Profesor Janusz Gnitecki
Ewa Pasterniak-Kobyłecka, Wspomnienie o Mistrzu
Barbara Nowak, Wspomnienie
Małgorzata Swędrowska, Wspomnienie studentki i magistrantki w latach 1997–1998
Jerzy Kujawiński, Dedykacja
Małgorzata Kabat, Wydarzenia z życia i dokonań Profesora Janusza Gniteckiego
Część druga
Małgorzata Kabat, Prawda – dobro – piękno w nauce i człowieku
Teresa Hejnicka-Bezwińska, Udział Profesora Janusza Gniteckiego w realizacji pokoleniowego zadania przechodzenia od ortodoksji do heterogeniczności
Sławomir Sztobryn, Filozofia edukacji Janusza Gniteckiego
Teresa Giza, Prawda – dobro – piękno w badaniach naukowych
Eugeniusz Piotrowski Problem wyjaśniania w badaniach pedagogicznych
Klaudyna Bociek, Autorytet nauczycielski w czasach trudnych. O wierności w triadzie
Agnieszka Nowak-Łojewska, Jakość w edukacji: reżim dyskursywny i szkolna rzeczywistość
Ewa Pasterniak-Kobyłecka, O wielopoziomowości indywidualizacji kształcenia. Zarys problemu
Małgorzata Swędrowska, Fenomen zintegrowanych zadań szkolnych wobec aspektów czytania wrażeniowego
Lucja Reczek-Zymróz, Współczesne role i kompetencje nauczyciela szkoły podstawowej na podstawie badań porównawczych przeprowadzonych na terenie Polski oraz północnych i południowych Węgier
Tymoteusz Ławecki, Rola nauczyciela w aktywizowaniu dzieci na zajęciach plastyczno-technicznych w przedszkolu
Elżbieta Frołowicz, Kontekst aksjologiczny twórczej aktywności muzycznej dziecka (w edukacji wczesnoszkolnej)
Karina Marszałek, Inspiracje dla nauczycieli muzyki szkół podstawowych i średnich w zakresie edukacji wokalnej na podstawie wybranego repertuaru ogólnopolskich festiwali i konkursów polskiej piosenki
Elżbieta Turska, Wolontariat jako przejaw dobra we współczesnym świecie
Tymoteusz Ławecki, Jorge Mario Bergoglio jako żywy pomost dobra dla innych ludzi
Streszczenie
Summary
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wprowadzenie | Pobierz plik |
Spis treści | Pobierz plik |
Streszczenie | Pobierz plik |
Summary | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,0 x 24,0 |
Tytuł (EN) | Truth – Good – Beauty. In memory of Professor Janusz Gnitecki |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
ISBN | 978-83-232-3600-9 |
Liczba stron | 278 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 17,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |