Dystrybucja i popularyzacja
Wersje drukowane
Wydawnictwo Naukowe UAM prowadzi dystrybucję bezpośrednią, pośrednią oraz wykorzystuje kanały online, zdalne i tradycyjne.
Partnerem Wydawnictwa Naukowego UAM w dystrybucji książek drukowanych jest OSDW AZYMUT, który jest największą hurtownią książek w Polsce. Dzięki tej współpracy publikacje Wydawnictwa docierają do ponad 3500 księgarń, sklepów internetowych i bibliotek.
Wydawnictwo prowadzi również sprzedaż bezpośrednią tytułów na największych targach książek w Polsce (Warszawa, Kraków, Poznań) oraz w trakcie dużych konferencji naukowych na UAM.
Sprzedaż zagraniczna odbywa się za pośrednictwem dwóch dystrybutorów: Lexicon - Warszawa oraz Ars Polona – Warszawa.
Wersje elektroniczne
Publikacje wydawane w formacie elektronicznym przez Wydawnictwo Naukowe UAM otrzymują międzynarodowy trwały cyfrowy identyfikator DOI oraz są deponowane w serwisie Polona.
Pełna oferta wszystkich publikacji elektronicznych Wydawnictwa znajduje się na stronie www.press.amu.edu.pl
Ponadto wersje elektroniczne książek deponowane są na takich platformach jak:
- CEEOL (Central and East European Online Library) – repozytorium publikacji elektronicznych z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych, dotyczących zagadnień związanych z Europą Środkową, Wschodnią i Południowo-Wschodnią;
- EBSCO – globalny dostawca treści naukowych i baz danych;
- ibuk.pl - wypożyczalnia oraz księgarnia internetowych z ebookami i audiobookami w Polsce. Oprócz wersji polskich platforma oferuje ponad 36 tys. tytułów anglojęzycznych. Pełna oferta jest dostępna także dla odbiorców zagranicznych.
Na stronie www.press.amu.edu.pl dostępne są także e-wydania książek w trybie Open Access
Popularyzacja
Popularyzacja książek naukowych na rynku odgrywa kluczową rolę w dostarczaniu wiedzy i edukacji społeczeństwu. Wydawnictwo Naukowe UAM podejmuje różnorodne wysiłki w tym celu, m.in. poprzez: publikacje książek popularnonaukowych, uczestnictwo i organizację konkursów książkowych oraz czytelniczych, udział w festiwalach nauki, konferencjach oraz targach wydawniczych czy też organizacji spotkań autorskich.
Szczególne miejsce w popularyzacji książek naukowych zajmują media społecznościowe. Recenzje, rekomendacje oraz dyskusje czytelników pomagają w tworzeniu społeczności zainteresowanej daną tematyką. Ponadto, rozwój audiobooków i podcastów związanych z nauką umożliwiają dostęp do wiedzy naukowej w formie bardziej dostosowanej do współczesnych trendów konsumenckich.