Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Promocyjna i edukacyjna działalność Wydawnictwa

W ramach działań promujących wydawane publikacje naukowe Wydawnictwo organizuje i bierze udział w wydarzeniach związanych z książką dla szerokiego grona potencjalnych odbiorców, co ma na celu popularyzację nauki i czytelnictwa, pozytywny przekaz o działalności Wydawnictwa, a dzięki wpisaniu się w kulturalną panoramę wydarzeń miasta – promowanie naszej Uczelni.

Wychodząc na przeciw zmieniającym się dynamicznie oczekiwaniom odbiorców, Wydawnictwo  włącza się do wydarzeń organizowanych przez Wydziały, współpracuje z bibliotekami wydziałowymi i miejskimi z całego kraju, przygotowuje wydarzenia skierowane lub angażujące środowiska akademickie i mieszkańców Poznania, w tym nauczycieli i licealistów, organizując lub współorganizując z partnerami zewnętrznymi:

  • promocje książek połączone z wykładami specjalistycznymi lub popularyzatorskimi, także podczas ogólnopolskich lub lokalnych imprez kulturalnych,
  • konferencje oraz sesje szkoleniowe dla nauczycieli szkolnych, przedszkolnych i bibliotekarzy,
  • konferencję szkoleniową Efektywna komunikacja naukowa – jak doskonalić sztukę pisania tekstów naukowych oraz ich promocję, podczas których autorzy wydanych przez nas książek, pracownicy Biblioteki Uniwersyteckiej oraz zaproszeni goście wygłaszają prelekcje i prowadzą warsztaty dla studentów i młodych pracowników naukowych,
  • stoiska książkowe podczas konferencji wydziałowych,
  • stoisko Wydawnictwa i prezentacje książek podczas ogólnopolskich i międzynarodowych targów książki oraz imprez naukowych,
  • cykliczne kiermasze studenckie przygotowywane okazjonalnie wraz z samorządami studenckimi,
  • tematyczne kiermasze książki naukowej skierowane do całego środowiska akademickiego,
  • konkursy książkowe dla czytelników organizowane z portalami tematycznymi,
  • prezentacje wydziału dla licealistów we współpracy ze studentami i wykładowcami,
  • warsztaty dla dzieci prowadzone przez studentów różnych wydziałów i pracowników, w tym pracowników Ogrodu Botanicznego i Instytutu Konfucjusza,
  • prezentacje nowości wydawniczych w bibliotekach wydziałowych, rektoracie, Bibliotece Uniwersyteckiej,
  • wysyłkę egzemplarzy recenzenckich do wskazanych przez autora lub wybranych redakcji czasopism, portali, blogerów,
  • relacje/informacje telewizyjne/radiowe lokalne/studenckie,
  • pakiety informacyjne do mediów ogólnopolskich i lokalnych,
  • udział w wielu konkursach skierowanych do wydawców,
  • patronaty honorowe i medialne.
Zapisz się