Analiza i ocena reform w szkolnictwie wyższym w latach 2015-2019. Dobre zmiany?
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-3567-5
- Kategoria: OUTLET, Prawo, Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2019
Ostatnich kilka lat to okres głębokich reform w polskim szkolnictwie wyższym. Mają one – w wielu aspektach – charakter rewolucyjny i zasadniczo zmieniają realia funkcjonowania uczelni, w szczególności publicznych. Reformy wprowadzają m.in. zupełnie nowy, niedemokratyczny sposób zarządzania uczelnią, zmieniają zasady jej finansowania. Nowa rzeczywistość dotyczy także ewaluacji – zarówno całych jednostek, jak i ich pracowników. Nowością jest także taw. Zintegrowany System Kwalifikacji. Autor poddaje analizie i ocenie najważniejsze wątki zmian, konkludując, że duża część spośród nich jest błędna i nie doprowadzi do oczekiwanych rezultatów, skutkując znacznym wzrostem obciążeń biurokratycznych i zamieszania na uczelniach. Wskazuje też na konieczność podjęcia na nowo dyskusji o przyszłym kształcie regulacji prawnej szkolnictwa wyższego w Polsce.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wprowadzenie | Pobierz plik |
Spis treści | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,0 x 24,0 |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | SERIA PRAWO NR 236 |
ISSN | 0083-4262 |
ISBN | 978-83-232-3567-5 |
Liczba stron | 176 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 13,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |