Language
Mobile navigation Home page

The American Baroque: Use of Iconology in American Popular Literature

PLN 15.00

W pracy omówiono różnorodne, często wymyślne, sposoby łączenia tekstu z obrazem wykorzystywane we współczesnej literaturze popularnej na przykładach zaczerpniętych z literatury amerykańskiej: dawnych ulotek i pamfletów, groszowych powieści przygodowych, klasyki czarnego kryminału, zapomnianego pioniera fantasy, okładek do magazynów popularnych, wczesnej fantastyki naukowej. Z biegiem czasu łączenie tekstu z obrazem stało się świadomie i ironicznie stosowanym chwytem artystycznym. W części teoretycznej zjawiska te porównane zostały z estetyką Baroku, jako estetyki współczesnej rozrywki wizualnej, oraz estetyką alegorii barokowej, tak jak ją opisał Walter Benjamin: alegoria jest gatunkiem ukazującym upadek i arbitralność języka.

The book is a discussion of American popular literature in terms of Baroque aesthetics. Baroque has been identified as the style of contemporary popular culture, and as the dominant style of modernity in general, by Walter Benjamin, Christine Buci-Glucksman, and Angela Ndalianis. The selection literary texts spans from the 1840s to the 1950s, focusing on the emergence of science fiction, fantasy, comic books, and hardboiled detective fiction in early 20th century.

Spis treści
(Size: 58 KB)
Write Your Own Review
You're reviewing:The American Baroque: Use of Iconology in American Popular Literature
Detailed information
Publication Version printed
Title (EN) Barok amerykański. Wykorzystanie zestawień tekstu i obrazu w amerykańskiej literaturze popularnej
Type of publication Monografia
Edition I
Series Filologia Angielska nr 39
ISSN 0554-8144
ISBN 978-83-232-2553-9
Number of pages 294
Number of publishing sheets 17,00
Format [cm] 17,0 x 24,0
Type of binding paperback

Related Products

Sign up