The American Baroque: Use of Iconology in American Popular Literature
- In Stock: in stock
- ISBN: 978-83-232-2553-9
- Category: OUTLET, English Philology, Literary Studies
- Year of publication: 2013
W pracy omówiono różnorodne, często wymyślne, sposoby łączenia tekstu z obrazem wykorzystywane we współczesnej literaturze popularnej na przykładach zaczerpniętych z literatury amerykańskiej: dawnych ulotek i pamfletów, groszowych powieści przygodowych, klasyki czarnego kryminału, zapomnianego pioniera fantasy, okładek do magazynów popularnych, wczesnej fantastyki naukowej. Z biegiem czasu łączenie tekstu z obrazem stało się świadomie i ironicznie stosowanym chwytem artystycznym. W części teoretycznej zjawiska te porównane zostały z estetyką Baroku, jako estetyki współczesnej rozrywki wizualnej, oraz estetyką alegorii barokowej, tak jak ją opisał Walter Benjamin: alegoria jest gatunkiem ukazującym upadek i arbitralność języka.
The book is a discussion of American popular literature in terms of Baroque aesthetics. Baroque has been identified as the style of contemporary popular culture, and as the dominant style of modernity in general, by Walter Benjamin, Christine Buci-Glucksman, and Angela Ndalianis. The selection literary texts spans from the 1840s to the 1950s, focusing on the emergence of science fiction, fantasy, comic books, and hardboiled detective fiction in early 20th century.
Detailed information | |
---|---|
Spis treści | Download file |
|
|
Publication Version | printed |
Format | 17,0 x 24,0 |
Title (EN) | Barok amerykański. Wykorzystanie zestawień tekstu i obrazu w amerykańskiej literaturze popularnej |
Type of publication | Monografia |
Edition | I |
Series | Filologia Angielska nr 39 |
ISSN | 0554-8144 |
ISBN | 978-83-232-2553-9 |
Number of pages | 294 |
Number of publishing sheets | 17,00 |
Type of binding | paperback |