Language
Mobile navigation Home page

Rytuał przejścia. Młodzież szkolna na progu edukacyjnym

PLN 36.00

W monografii przedstawiono analizę sytuacji uczniów znajdujących się na progu edukacyjnym w pryzmacie antropologicznej kategorii rytuału przejścia. Trzy etapy longituidalnych badań odpowiadały trzem fazom rytuału (faza wyłączenia – koniec trzeciej klasy gimnazjum, faza liminalna – początek pierwszej klasy szkoły ponadgimnazjalnej, faza włączenia – koniec nauki w pierwszej klasie szkoły ponadgimnazjalnej). Poszukiwano odpowiedzi na pytanie, jaki jest profil przejścia adolescentów z gimnazjum do szkoły ponadgimnazjalnej ze względu na wybrane subiektywne aspekty tożsamości osobowej, orientacje temporalne i edukacyjne plany na przyszłość, obraz siebie w roli ucznia, stosunek do szkoły, poziom identyfikacji ze szkołą, wyobrażenia i oczekiwania względem siebie w roli ucznia i względem szkoły oraz stosunek do zmiany. Wyniki badań ukazujące współczesne oblicze szkolnych obrzędów przejścia oraz przemian tożsamości uczniów w tym okresie prowadzą do wniosku o znaczącej roli środowiska szkolnego w kreowaniu doświadczeń sprzyjających rozwojowi adolescentów, których status się zmienia.

Spis treści
(Size: 94 KB)
Summary
(Size: 71.8 KB)
Wprowadzenie
(Size: 167 KB)
Write Your Own Review
You're reviewing:Rytuał przejścia. Młodzież szkolna na progu edukacyjnym
Detailed information
Publication Version printed
Title (EN) The rite of passage. School-age youth and educatonal stages
Type of publication Monografia
Edition I
Series Psychologia i Pedagogika nr 272
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-3338-1
Number of pages 304
Number of publishing sheets 21,00
Format [cm] 17,0 x 24,0
Type of binding paperback
Sign up