Reformulation in foreign language learning
- In Stock: in stock
- ISBN: 978-83-232-3562-0
- Category: Linguistics
- Year of publication: 2019
W publikacji przedstawiono refleksję teoretyczną oraz sprawozdanie z badań mających na celu rozpoznanie potencjału przeformułowania w uczeniu się języków na różnych etapach edukacyjnych i w odniesieniu do różnych celów kształcenia, a także zweryfikowanie przeformułowania jako narzędzia analizy wypowiedzi uczniowskiej. W opisanych badaniach przeformułowanie zostało włączone do repertuaru metodologicznego badań glottodydaktycznych oraz do praktyki nauczania języków obcych na różnych poziomach nauczania i dla różnych celów kształcenia na przykładzie trzech języków obcych. W analizie realizacji wypowiedzi uczniowskich każdorazowo uwzględniono zarówno specyfikę wybranego poziomu nauczania, obrany cel dydaktyczny, rodzaj zadania jak i aspekty uczenia się możliwe do rozwijania na danym etapie edukacyjnym. Pozwoliło to na pokazanie, w jaki sposób budowanie kompetencji językowych uczniów może zostać połączone z rozwijaniem ich kompetencji metajęzykowych (świadomość sprawności użycia wybranych elementów leksykalno-gramatycznych) i formalnych (czuwanie nad spójnością i poprawnością wypowiedzi). W przedstawionych sytuacjach dydaktycznych przeformułowanie zostało także opisane i zbadane w funkcji narzędzia refleksyjnego nauczania/uczenia się języka obcego.
Detailed information | |
---|---|
Introduction |
Download file
![]() |
Contents |
Download file
![]() |
Streszczenie |
Download file
![]() |
|
|
Publication Version | printed |
Type of publication | Monografia |
Edition | I |
ISBN | 978-83-232-3562-0 |
Number of pages | 148 |
Number of publishing sheets | 9,00 |
Format [cm] | 14,5 x 20,5 |
Type of binding | paperback |