Współczesne problemy nauczania matematyki. Tom 9.
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-4212-3
- DOI: 10.14746/amup.9788323242130
- Kategoria: OUTLET, Matematyka
- Data wydania: 2023
Współczesne problemy nauczania matematyki to monografia wydawana od 2008 r. przez dydaktyków matematyki przeznaczona przede wszystkim dla młodych adeptów dydaktyki matematyki prowadzących badania związane z nauczaniem matematyki. Zawiera publikacje teoretyczne, przeglądowe oraz sprawozdania z badań.
Poruszana w publikowanych pracach tematyka związana jest z:
- procesem nauczania matematyki – kształtowaniem pojęć, prowadzeniem rozumowań, rozwiązywaniem zadań, kształtowaniem języka;
- warsztatem nauczyciela matematyki;
- zastosowaniem nowoczesnych środków dydaktycznych (kalkulatorów, kalkulatorów graficznych, programów komputerowych, Internetu, e-learningu);
- problemami dotyczącymi kształcenia nauczycieli matematyki.
Uwaga! Egzemplarze outletowe mogą posiadać przetarcia, zabrudzenia, wgniecenia, zagniecenia, drobne uszkodzenia!
Część 1 – ESEJE. ROZWAŻANIA O BADANIACH DYDAKTYCZNYCH I O NAUCZANIU MATEMATYKI
Sesja wspomnieniowa poświęcona Profesorowi Bogdanowi J. Noweckiemu
Janina Duda – Wybrane aspekty działalności naukowej Profesora Bogdana J. Noweckiego w zakresie dokształcania i doskonalenia nauczycieli matematyki
Katarzyna Wadoń-Kasprzak – Problematyka badawcza prac doktorskich wykonanych pod kierunkiem Profesora Bogdana Noweckiego
Michał Szurek – Jak uczyłem pół wieku temu, ćwierć wieku temu i jak uczę teraz
Witold Pająk – Badania naukowe z dydaktyki matematyki a rzeczywistość szkolna
Część II – BADANIA DYDAKTYCZNE, WNIOSKI Z BADAŃ. O LEPSZE ZROZUMIENIE PROCESU UCZENIA SIĘ MATEMATYKI PRZEZ UCZNIÓW
Mirosława Sajka – Myślenie funkcyjne w ujęciu teoretycznym i według ekspertów – studium przypadków
Edyta Juskowiak, Joanna Mleczak – Jestem, więc myślę ‒ wnioski z badań na temat myślenia matematycznego
Tomasz Szwed – Analiza porównawcza typów zadań maturalnych z matematyki na poziomie podstawowym i rozszerzonym w latach 2005‒2023
Marta Pytlak – Jedno zadanie – różne rozwiązania
Część III – SUGESTIE ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH. SPOJRZENIE PRAKTYKA NA PODNOSZENIE EFEKTYWNOŚCI UCZENIA SIĘ MATEMATYKI
Anna Pyzara – Miejsce mnemotechnik w nauczaniu matematyki
Henryk Kąkol, Kinga Ludorowska – EKOMATIK w edukacji wczesnoszkolnej
Ewa Swoboda – Opowiadanie matematyczne jako propozycja nauki analizowania tekstu matematycznego od pierwszej klasy nauczania wczesnoszkolnego
Contemporary Problems in Teaching Mathematics is a monograph prepared by didactics of mathematics published since 2008, intended primarily for young adepts of mathematics teaching, conducting research related to teaching mathematics. It contains theoretical publications, reviews and research reports.
The topics covered in the published works concern:
- the process of teaching mathematics — concepts developing, reasoning, solving problems, developing mathematics language;
- math teacher’s workshop;
- use of modem teaching tools (calculators, graphic calculators, Computer programs, Internet, e- learning);
- problems related to the education of mathematics teachers.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wprowadzenie | Pobierz plik |
Spis treści | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Język | polski |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
ISBN | 978-83-232-4212-3 |
DOI | 10.14746/amup.9788323242130 |
Liczba stron | 184 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 10,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |