Language
Mobile navigation Home page

Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej

PLN 25.00

Publikacja stanowi wieloaspektowe studium porządkujące zagadnienia ważne dla praktyki edukacyjnej i systematyzujące różnorodne aspekty edukacji całożyciowej – będącej niezwykle istotnym obszarem nie tylko dla badań naukowych, ale przede wszystkim dla rozwoju życia społecznego i uczestniczących w nim jednostek. Opracowanie składa się z czterech wyodrębnionych części, zawierających artykuły trzydziestu dwóch autorów o różnych zainteresowaniach badawczych, które stanowią perspektywę umożliwiającą całościowe rozpatrywanie życia społecznego. Część pierwsza przedstawia idee edukacji całożyciowej w kontekstach i perspektywach różnych koncepcji badawczych. Druga – dotyczy specyficznej „przestrzeni”, jaką jest uniwersytet, który w wielu swoich wymiarach jest przecież „terytorium” edukacji całożyciowej. Kolejna część łączy się z poprzednimi, opisując związki i uwarunkowania, z jakimi mierzy się edukacja całożyciowa w konfrontacji z rygoryzmem narzuconym przez rynek pracy. W ostatniej zaprezentowano kilka perspektyw i egzemplifikacji idei i praktyki edukacji całożyciowej, co stanowi dopełnienie treści przedstawionych wcześniej.

Perceived not only as an education idea or an education policy area but also as diverse social practice, lifelong learning has grown to become one of the most frequently raised education-related issues in global, regional and local debates. Lifelong learning is embedded into the broader framework of such concerns as work efficiency and quality, unemployment, social exclusion, active citizenship, on-the-job learning and sustainable growth. It also appears in the context of an individual's responsibility for establishing oneself on the job market, fashioning one's personal educational path as well as developing the social competence necessary to operate successfully not only on the job market but also in today's world at large. The publication reflects on such issues by reference to a number of paradigms and research examples. It provides a forum for authors from various schools and research organizations in which to depict lifelong learning in its manifold aspects and contexts.

Spis treści
(Size: 103 KB)
Wstęp
(Size: 79.1 KB)
Write Your Own Review
You're reviewing:Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej
Detailed information
Publication Version printed
Format 17,0 x 24,0
Title (EN) Lifelong Learning as a Challenge to Educational Theory and Practice
Type of publication Monografia
Edition I
Series Psychologia i Pedagogika nr 209
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83232- 2690-1
Number of pages 479
Number of publishing sheets 30,00
Type of binding paperback
Sign up