Przemiany wartości społeczno-kulturowych w norweskim szkolnictwie obowiązkowym
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-2763-2
- Kategoria: OUTLET, Filologia Skandynawska, Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2014
Pisanie i dyskutowanie o przemianach wartości społeczno-kulturowych poszczególnych społeczeństw w procesie zmian globalizacyjnych stanowi ciekawy, ale też trudny temat rozpraw naukowych. Autorka podejmuje próbę prezentacji przemian wartości społeczno-kulturowych zachodzących w norweskim systemie edukacji obowiązkowej w dobie wielokulturowości. Norwegia od lat stara się propagować kolektywistyczne wartości, które przekazywane są uczniom za pośrednictwem systemu edukacji. Jak się okazuje, ideały i wartości z norweskiej podstawy programowej w praktyce szkolnej realizowane są w różnym stopniu i z różnym natężeniem. Klimat klasy i szkoły norweskiej pokazuje, że nie zawsze stwarza ona takie same możliwości wszystkim uczniom oraz że nie zawsze jest tak tolerancyjna i demokratyczna, jak deklaruje, szczególnie wobec dzieci imigrantów. O tych i innych przemianach wartości społeczno-kulturowych oraz wyznań szkoły norweskiej w dobie wielokulturowości rozprawia niniejsza książka.
It is interesting and at the same time difficult to describe and discuss the changes in the sociocultural values cherished by particular societies that are occurring as part of the globalization process. This book presents the main changes in socio-cultural values that have been taking place in the Norwegian system of compulsory education in the era of multiculturalism. Norwegian society has been trying to promote collective values for many years by transmitting them to pupils through the education system. As research shows, the values and goals that are embedded in the Norwegian core curriculum are put into practice to varying degrees and with different intensity. The school climate in Norway shows that Norwegian schools are not always tolerant or democratic because they do not always create the same opportunities for all students (for immigrant students in particular), contrary to the assumptions. This book presents the reality of multicultural students and the current transformation of socio-cultural values in Norway's educational system.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści | Pobierz plik |
Wstęp | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,0 x 24,0 |
Tytuł (EN) | Changes in the Socio-Cultural Values Embedded in Norwegian Compulsory Education |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Psychologia i Pedagogika nr 214 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-2763-2 |
Liczba stron | 186 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 12,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |