Nowe media i technologie cyfrowe w kształceniu polonistów
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-3246-9
- Kategoria: Filologia Polska, Językoznawstwo
- Data wydania: 2017 (dodruk 2018)
W książce poruszono kwestię praktycznego wykorzystania współczesnych rozwiązań technologicznych (zwłaszcza narzędzi sieciowych takich jak Moodle) w akademickim kształceniu studentów polonistyki. Punktem wyjścia prezentowanych w publikacji badań, analiz oraz praktycznych rozwiązań jest pogłębiona analiza uwarunkowań globalnych (cywilizacyjnych) i lokalnych (kierunkowych), bezpośrednio wpływających na realizację akademickiego procesu kształcenia. Tak istotne dla autora niniejszej książki uwarunkowania cyfrowe dydaktyki akademickiej ostatnimi czasy wydają się szczególnie istotne dla Inicersitas w jego wymiarze filologicznym, polonistycznym i szerzej humanistycznym, znajdującym się w tak zwanym kryzysie. Rzecz bowiem w tym, aby używać nowoczesnych mediów i technologii cyfrowych do humanizowania obszarów stechnicyzowanych, nie zaś z uporem godnym lepszej sprawy technicyzować kolejne przestrzenie – w tym ludzkie wartości. Autorskim pomysłem, który lokalnie zmienić może model kształcenia w ramach stereotypowo „tradycyjnego” kierunku polonistycznego, jest opracowana na początku wieku przez autora niniejszej publikacji koncepcja cyfrowego kształcenia hybrydowego, stworzona w odniesieniu do polonistycznego kształcenia licealnego. W monografii zaprezentowano jej wersję udoskonaloną i zgodną z najnowszymi standardami kształcenia, z wykorzystaniem technologii sieciowych. Omawiana strategia, wraz z praktycznymi pomysłami i przykładami zajęć dydaktycznych ze studentami, powiązana została z wymienioną wyżej lokalną specyfiką, uwarunkowaniami i tradycją kształcenia polonistów w realiach studiów wyższych, a także umocowana w ramach prowadzonych przez autora eksperymentów dydaktycznych, cytowanych badań uznanych badaczy z kraju i zagranicy, badań oraz analiz efektywności sieciowych wariantów kształcenia wraz z prezentacją spójnej i stosowanej na Wydziale Filologii Polskie i Klasycznej UAM w Poznaniu strategii cyfrowego kształcenia polonistów.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści |
Pobierz plik
![]() |
Wprowadzenie |
Pobierz plik
![]() |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Filologia Polska nr 186 |
ISSN | 0554-8179 |
ISBN | 978-83-232-3246-9 |
Liczba stron | 326 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 24,00 |
Format [cm] | 17,0 x 24,0 |
Rodzaj oprawy | miękka |