Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Dysfunkcjonalność lokalnego społeczeństwa wychowującego

11,00 zł

Książka poświęcona jest złożonym problemom funkcjonowania społeczności lokalnej w aspekcie jej funkcji wychowawczo-profilaktycznej, na przykładzie powiatu goleniowskiego (Zachodniopomorskie). Układ pracy pozwala jednocześnie na porównanie wywodów autorek z ilustrującymi je zbiorami danych. Publikacja jest w pewnym sensie ewenementem pisarstwa pedagogicznego, gdyż zazwyczaj współczesna polska twórczość naukowa poświęcona jest globalnym problemom i zjawiskom społecznym, tracąc w ten sposób z pola widzenia lokalne różnice, które jednak właśnie w kontekście globalizacji nabierają szczególnego znaczenia. Książka wzbogaci polski rynek publikacji pedagogicznych, szczególnie w zakresie ukazywania znaczenia lokalnych środowisk społecznych w kreowaniu i realizowaniu funkcji wychowawczo-profilaktycznych. Takich bowiem publikacji brakuje w polskiej, pedagogicznej rzeczywistości księgarskiej.

The aim of this monograph is to present the phenomenon of a disorganized educational environment as exemplified by the life choices of juvenile defendants in the Goleniów District. Florian Znaniecki’s theory of society is the key concept around which the research is organized. The choice of this theory determined the type of analysis used which combined social conditions in which education takes place with the actual educational process. The authors trace a child’s path through his or her court files, family, school and the controlling institutions in order to show a particular educational vacuum in which he or she exists. The book concludes with a number of proposals for the possible directions of change.

Spis treści
(Rozmiar: 48 KB)
Wstęp
(Rozmiar: 57.4 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Dysfunkcjonalność lokalnego społeczeństwa wychowującego
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Format 17,0 x 24,0
Tytuł (EN) Dysfunctionality of the Local Educational Environment
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Psychologia i Pedagogika nr 188
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-2546-1
Liczba stron 188
Liczba arkuszy wydawniczych 12,00
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się