Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka
- In Stock: in stock
- ISBN: 978-83-232-2585-0
- Category: OUTLET, Psychology and Education
- Year of publication: 2016
Opracowanie zawiera artykuły wpisujące się w interdyscyplinarny dyskurs na temat współczesnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Oś narracji stanowi zjawisko socjoterapii: definicje pojęcia, funkcje, znaczenie oraz stosowane metody i techniki. W zbiorze znalazły się rozważania teoretyczne, a analizy także o charakterze empirycznym, związane z praktyką pracy pomocowej. W części pierwszej przedstawiono rozmaite definicje socjoterapii, diagnozę, opis czynników pomocowych oraz kompetencji socjoterapeuty. W artykułach podjęta została problematyka zdrowia, optymizmu i kształtowania sił charakteru w socjoterapii oraz ukazano psychodynamiczne rozumienie tej formy pomocy. Wskazano także na znaczenie działań pomocowych w kontekście wyzwań współczesności. W części drugiej zaprezentowano możliwości zastosowania socjotarapii w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, osobami niedostosowanymi społecznie oraz scharakteryowano specyficzne metody możliwe do wykorzystania w socjoterapii, takie jak: arteterapia, animaloterapia, relaks i wizualizacja, muzykoterapia, coaching, gra autobiograficzna.
Uwaga! Książki z wyprzedaży mogą posiadać zabrudzenia, przetarcia, drobne uszkodzenia i zagniecenia.
The papers in this book are part of a multidisciplinary discourse on the contemporary psychological and pedagogical assistance. They include both purely theoretical analyses and empirical considerations related to the practice of assistance work. The volume is centred around the phenomenon of sociotherapy: definitions of the concept, its functions, importance, methods and techniques. The book is divided into a theoretical and a practical part.
Detailed information | |
---|---|
Spis treści |
Download file
![]() |
Wprowadzenie |
Download file
![]() |
|
|
Publication Version | printed |
Title (EN) | Sodotherapy as a form of psychological and pedagogical assistance. Theory and practice |
Type of publication | Monografia |
Series | Psychologia i Pedagogika nr 195 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-2585-0 |
Number of pages | 364 |
Number of publishing sheets | 25,00 |
Format [cm] | 17,0 x 24,0 |
Type of binding | paperback |