Language
Mobile navigation Home page

Rozwijanie sprawności mówienia w kształceniu neofilologicznym perspektywy studentów uczących się języka angielskiego jako obcego. Badanie jakościowe

PLN 15.00

Tematyka książki koncentruje się wokół zagadnień związanych z rozwijaniem sprawności mówienia w języku obcym. W obliczu mnogości ujęć proponowanych w literaturze przedmiotu, konieczne było zawężenie pola zainteresowań teoretycznych i badawczych poprzez skupienie się na wybranych aspektach sprawności mówienia, wskazanych w tytule pracy (kształcenie neofilologiczne na poziomie zaawansowanym) i rozdziałów. W części teoretycznej pracy rozważania dotyczą m.in. specyfiki procesu rozwijania umiejętności mówienia w języku obcym rozpatrywanego w kategoriach integracji wiedzy i sprawności, pozycji sprawności mówienia w obrębie wybranych podejść do nauczania języków obcych, teoretycznych podstaw dydaktyki mówienia, a także wybranych czynników indywidualnych (osobowość, motywacja, gotowość komunikacyjna), które mają szczególny wpływ na kształtowanie indywidualnych umiejętności mownych. Część empiryczna zawiera raport z badań jakościowych przeprowadzonych z udziałem studentów UAM w Poznaniu. Wnioski płynące z badań stanowiły podstawę proponowanego modelu dydaktyki mówienia – w zamierzeniu elastycznego, ale jednocześnie dostosowanego do potrzeb kształcenia neofilologicznego w warunkach polskiej szkoły wyższej.

Książka adresowana jest do osób zainteresowanych dydaktyką języków obcych, w szczególności (neofilologiczną) dydaktyką języka mówionego na poziomie zaawansowanym w jej aspekcie teoretycznym i praktycznym.

Spis treści
(Size: 110.5 KB)
Summary
(Size: 74.7 KB)
Wprowadzenie
(Size: 121.4 KB)
Write Your Own Review
You're reviewing:Rozwijanie sprawności mówienia w kształceniu neofilologicznym perspektywy studentów uczących się języka angielskiego jako obcego. Badanie jakościowe
Detailed information
Publication Version printed
Format 17,0 x 24,0
Title (EN) Developing speaking skills from the perspective of advanced EFL learners in the context of university modern language studies – qualitative research
Type of publication Monografia
Edition I
Series Język – Kultura – Komunikacja
ISBN 978-83-232-3364-0
Number of pages 408
Number of publishing sheets 25,00
Type of binding paperback
Sign up