Language
Mobile navigation Home page

Odkrywanie świata. O aktywności poznawczej dziecka w przestrzeni edukacyjnej środowiska

PLN 2.00

W pracy dokonano analizy i opisu przestrzeni edukacyjnej, w jakiej rozwija się i uczy dziecko w okresie późnego dzieciństwa. Głównymi kreatorami tej przestrzeni są rodzina i szkoła. Wyniki przeprowadzonych badań pokazują jednak, że podmioty te nie tworzą spójnego, zintegrowanego środowiska, a jakość ich wzajemnych relacji jest niezadowalająca z punktu widzenia optymalizacji rozwoju dzieci.

This book examines the issue of cognitive development in relation to environmental supports for 143 ten-year-old children and their parents. It is believed that for children to be successful there must be an array of learning supports around them. These supports include schools, families, out-of-school programs and activities, libraries, museums, health centers and other community-based institutions. When they make linkages to build environmental learning context and support, they are able to reinforce and sustain the child's development. There is a need to define the role of the local environment in the context of children's development and relationship between the quality of learning environment and particular social/educational features connected with local environment itself as well as teachers' and parents' attributes.

Spis treści
(Size: 87.5 KB)
Write Your Own Review
You're reviewing:Odkrywanie świata. O aktywności poznawczej dziecka w przestrzeni edukacyjnej środowiska
Detailed information
Publication Version printed
Format 17,0 x 24,0
Title (EN) Discovering the world. On child's cognitive activity in local environment's educational space
Type of publication Monografia
Edition I
Series Psychologia i Pedagogika nr 175
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-2463-1
Number of pages 296
Number of publishing sheets 18,00
Type of binding paperback
Sign up