Źródła do dziejów szkolnictwa w Polsce w XX wieku. Sprawozdania szkolne, protokoły rad pedagogicznych, kroniki szkolne
- Dostępność: brak w magazynie
- ISBN: 978-83-232-3443-2
- Kategoria: OUTLET, Historia, Psychologia i Pedagogika, Otwarty dostęp
- Data wydania: 2019
Źródeł do dziejów szkolnictwa jest wiele. W publikacji autor skupia się na trzech najbardziej popularnych. Pierwsze to sprawozdania szkolne, wydawane przede wszystkim w pierwszej połowie XX wieku, zawierające obraz szkoły oraz materiał o charakterze naukowym – najczęściej sprawozdania rozpoczynano artykułami o charakterze naukowym. Drugim źródłem są protokoły rad pedagogicznych, opisujące ciekawe fakty, przykładowo problemy wychowawcze, z jakimi borykano się ówcześnie w szkole, czy też działalność poszczególnych organizacji szkolnych. Trzecim, najbardziej popularnym żródłem, jest kronika szkolna. Kroniki szkolne ewoluują i dziś zamiast opisu wydarzenia często umieszcza się bogatą dokumentację fotograficzną (przeważnie niestety nieopisaną). Monografia ma na celu scharakteryzowanie wymienionych źródeł, porządkuje dotychczasową wiedzę na ten temat i wnosi wiele nowych i ciekawych wątków, zawiera też wskazówki metodyczne dotyczące prawidłowego korzystania z nich, co może być bardzo przydatne dla studentów podejmujących tego typu badania oraz osób zainteresowanych tematyką dziejów szkolnictwa.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści | Pobierz plik |
Summary | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana, e-book, otwarty dostęp |
Format | 17,0 x 24,0 |
Tytuł (EN) | Primary sources for the history of education in Poland in the 20th century. School reports, minutes of teachers’ board meetings, school annals |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
ISBN | 978-83-232-3443-2 |
Liczba stron | 180 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 11,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |