Kreatywność w edukacji nauczyciela
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-2615-4
- Kategoria: Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2013
Monografia z pogranicza nauk pedagogicznych i psychologicznych składa się z dwóch części. W pierwszej pokazano zmienność edukacji nauczyciela w epoce modernizmu, postmodernizmu i okresie przełomu XX i XXI wieku, w jakich z większym lub mniejszym powodzeniem zwraca się uwagę na kreatywność nauczyciela. Natomiast druga koncentruje się na badaniach ilościowych i jakościowych, jakie zostały zrealizowane w procedurze eksperymentalnej (randomizowanej) i diagnostycznej (badania longintudinalne), w których starano się poznać kreatywności badanych nauczycieli (trzy zróżnicowane grupy), ich określone predyspozycje, umożliwiające projektowanie twórczych i odtwórczych rozwiązań zadań zintegrowanych, na przedmiocie metodologia badań społecznych oraz w wykonywanych czynności zawodowych. Odnotowane wyniki zinterpretowano w interwale czasowym pozwalającym na stwierdzenie stałości i zmiany wybranych czynników, krystalizujących się w czasie edukacji i wykonywanego zawodu w sylwetce współczesnego nauczyciela, pozwalających na zaznajomienie się z różnymi meandrami nauczycielskiej profesji.
This book seeks to present the breadth of contemporary "variable" reality which influences education, teachers and creativity. The existing literature on selected issues relating to a teacher's education and creativity was reviewed. The book traces these issue through the modemi and postmoderni periods as well as the period of transition. It shows multiple trends in particular cognitive ones, having a certain influence on educated people. This "marriage" of theoretical question was used to develop a verification procedure, which outlines both general and detailed analyses connected to the need to show "empirical facts" that play a double role of complementary diagnostic and experimental studies, which are implemented in the spirit of "action research" and have their source in the global trends of pedagogy. The study was conducted during two periods taking into account a time interval, in the area of an academic subject, namely the methodology of social research. Three profiles of a teachers were built based on the results each with different personal qualities creativity and a way of practicing the profession. Therefore, it is proposed that a teacher's education encompass harmonized content which would integrate dysfunctional chaotic and variable areas that are formed in the sphere of intellect, body and spirit in order to, create a favorable atmosphere and conditions
for contemporary teacher education.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści | Pobierz plik |
Wstęp | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,0 x 24,0 |
Tytuł (EN) | Creativity in teacher's education |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Psychologia i Pedagogika nr 197 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-2615-4 |
Liczba stron | 378 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 25,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |