The perception of language and non-language resources in press advertisements: an ecolinguistic-communicative approach
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-3361-9
- Kategoria: OUTLET, Językoznawstwo
- Data wydania: 2018
Tematem monografii jest zarządzanie zasobami językowymi i niejęzykowymi w reklamie prasowej w ujęciu ekolingwistycznym i komunikologicznym. Zasadniczym celem części teoretycznej jest ukazanie złożoności procesu komunikacji międzyludzkiej poprzez zaprezentowanie mnogości teoretycznych podejść i aspektów, w których nauka ujmuje to interdyscyplinarne pojęcie, a także umiejscowienie komunikatów reklamowych w dyskursie perswazyjnym. Autorka zakłada, że sposób doboru i alokacji owych zasobów przez nadawcę jest odzwierciedleniem jego sprawności komunikacyjnej i może być zweryfikowany na podstawie opinii odbiorcy komunikatów reklamowych o ich skuteczności na drodze badań empirycznych. Badanie wykazało, że sprawność komunikacyjna nadawców prasowych przekazów reklamowych jest wysoka, ale jednocześnie nie spełnia ona wszystkich kryteriów skutecznej komunikacji perswazyjnej. Wyniki badania dowodzą, że najwięcej możliwości kształtowania skutecznego przekazu reklamowego daje właściwe zarządzanie zasobami niejęzykowymi, poprzedzone niezbędnymi badaniami z udziałem konsumentów.
Monografia jest adresowana do szerokiego grona odbiorców – zarówno teoretyków jak i praktyków zainteresowanych złożonymi problemami komunikacji perswazyjnej, w tym marketingowej.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Summary | Pobierz plik |
Table of contents | Pobierz plik |
Streszczenie | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,0 x 24,0 |
Tytuł (EN) | (pl) Postrzeganie zasobów językowych i niejęzykowych w reklamie prasowej: perspektywa ekolingwistyczno-komunikologiczna |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Językoznawstwo nr 37 |
ISSN | 0239-7617 |
ISBN | 978-83-232-3361-9 |
Liczba stron | 192 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 13,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |