Retoryka telewizji
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-3325-1
- Kategoria: Filologia Polska, Językoznawstwo, Kulturoznawstwo
- Data wydania: 2018
Książka jest pierwszą w Polsce monografią, której celem jest przedstawienie – w sposób możliwie kompletny – retorycznych wymiarów telewizji. W centrum retoryki telewizji znajduje się pytanie o warunki skutecznych, nastawionych na określony cel zachowań komunikacyjnych. Autorka skupia się na analizie tych wszystkich aspektów, które nadawca medialny (instancja nadawcza) musi wziąć pod uwagę, by zyskać uwagę odbiorców i otworzyć im taką przestrzeń komunikacji, która uczyni ich podatnymi na perswazję. Wszystkie opisane w monografii elementy składają się na propozycję przedstawienia telewizyjnego fenomenu, niezależnie od czasu jego funkcjonowania. Bez względu na to, czy mówimy o czarno-białych obrazach i ograniczonej ofercie programowej, erze telewizji w kolorze i telewizji wyspecjalizowanej, stematyzowanej, czy też telewizji na żądanie, można wskazać właściwości, strategie, mechanizmy, które dają się zuniwersalizować i opisać w ramach koncepcji retoryki telewizji. Retoryka bowiem dostarcza narzędzi, które pozwalają tak samo skutecznie opisywać telewizję epoki broadcastingu, narrowcastingu, jak i slivercastingu.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści | Pobierz plik |
Summary | Pobierz plik |
Wprowadzenie | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 15,0 x 24,0 |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Filologia Polska nr 194 |
ISSN | 0554-8179 |
ISBN | 978-83-232-3325-1 |
Liczba stron | 294 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 18,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |