Poczucie koherencji a aktywność edukacyjna dorosłych. Studium teoretyczno-badawcze
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-3301-5
- Kategoria: Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2018
Problematyka książki koncentruje się wokół samokształcenia osób dorosłych w kontekście ich całożyciowego rozwoju. Dorosły w kontekście współczesnych koncepcji edukacyjnych i rozwojowych postrzegany jest jako „capable being”, czyli człowiek zdolny do stawania się, do zmiany, do urzeczywistnienia czegoś ważnego w swoim życiu. Jednak w praktyce nie każdy realizuje swoje marzenia i rozwija predyspozycje. To, na ile dorosłe życie staje się źródłem głębokiej satysfakcji, zależy zarówno od czynników zewnętrznych, jak i od wewnętrznych dyspozycji i kompetencji, które umożliwiają osobie plastyczną, twórczą realizację indywidualnego sensu życia i efektywnego radzenia sobie z przeciwnościami losu. W pracy przeanalizowano czynniki umożliwiające realizację własnych planów i potencjałów, umiejętnego kreowania swojego życia w kontekście aktywności edukacyjnej, a zwłaszcza samokształceniowej. Istotą samokształcenia jest samodzielne realizowanie siebie poprzez różnorodne procesy edukacyjne i rozwojowe. Uwarunkowania indywidualnej drogi edukacyjnej dorosłych rozważane są w kontekście teorii salutogenetycznej Aarona Antonovsky’ego.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści |
Pobierz plik
![]() |
Summary |
Pobierz plik
![]() |
Wstęp |
Pobierz plik
![]() |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Tytuł (EN) | Sense of coherence and adult educational activity. Theoretical and research study |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Psychologia i Pedagogika nr 276 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-3301-5 |
Liczba stron | 264 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 18,00 |
Format [cm] | 17,0 x 24,0 |
Rodzaj oprawy | miękka |