Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Poczucie koherencji a aktywność edukacyjna dorosłych. Studium teoretyczno-badawcze

31,00 zł
Wersja elektroniczna
Platforma: ibuk.pl

Problematyka książki koncentruje się wokół samokształcenia osób dorosłych w kontekście ich całożyciowego rozwoju. Dorosły w kontekście współczesnych koncepcji edukacyjnych i rozwojowych postrzegany jest jako „capable being”, czyli człowiek zdolny do stawania się, do zmiany, do urzeczywistnienia czegoś ważnego w swoim życiu. Jednak w praktyce nie każdy realizuje swoje marzenia i rozwija predyspozycje. To, na ile dorosłe życie staje się źródłem głębokiej satysfakcji, zależy zarówno od czynników zewnętrznych, jak i od wewnętrznych dyspozycji i kompetencji, które umożliwiają osobie plastyczną, twórczą realizację indywidualnego sensu życia i efektywnego radzenia sobie z przeciwnościami losu. W pracy przeanalizowano czynniki umożliwiające realizację własnych planów i potencjałów, umiejętnego kreowania swojego życia w kontekście aktywności edukacyjnej, a zwłaszcza samokształceniowej. Istotą samokształcenia jest samodzielne realizowanie siebie poprzez różnorodne procesy edukacyjne i rozwojowe. Uwarunkowania indywidualnej drogi edukacyjnej dorosłych rozważane są w kontekście teorii salutogenetycznej Aarona Antonovsky’ego.

Spis treści
(Rozmiar: 132.7 KB)
Summary
(Rozmiar: 143.7 KB)
Wstęp
(Rozmiar: 130.4 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Poczucie koherencji a aktywność edukacyjna dorosłych. Studium teoretyczno-badawcze
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Tytuł (EN) Sense of coherence and adult educational activity. Theoretical and research study
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Psychologia i Pedagogika nr 276
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-3301-5
Liczba stron 264
Liczba arkuszy wydawniczych 18,00
Format [cm] 17,0 x 24,0
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się