On (De)constructing Corporate Identity. An Ecolinguistic Approach
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-3225-4
- Kategoria: OUTLET, Językoznawstwo
- Data wydania: 2017
W książce podjęto próbę spojrzenia na dyskurs korporacyjny z perspektywy ekolingwistycznej. Autorka ze szczególną uwagą traktuje procesy dyskursywnego kształtowania tożsamości korporacyjnej w przestrzeni wirtualnej. Pierwszy rozdział precyzuje zakres zainteresowań ekolingwistyki oraz prezentuje podejście integracyjne, które powinno stanowić znak rozpoznawczy tej stosunkowo młodej dziedziny językoznawstwa, wnoszącej niezwykle cenny wkład w zrozumienie dyskursywnej konstrukcji współczesnego świata. W kolejnych trzech rozdziałach zawarte zostały rozważania dotyczące kluczowych dla pracy pojęć: tożsamości korporacyjnej, komunikacji w cyberprzestrzeni oraz dyskursu i ideologii. Efektem tych rozważań jest zaproponowany Ekologiczny Model Tożsamości Korporacyjnej oraz opracowanie metody badawczej łączącej elementy eko-krytycznej analizy dyskursu z analizą korpusową. Wyniki przeprowadzonego badania wskazują na silną ekologizację dyskursu korporacyjnego, który charakteryzuje się nasyceniem terminologią ekologiczną, a w warstwie ideologicznej dominacją paradygmatu eko-społecznego, w szczególności modelu zrównoważonego rozwoju, oraz odejściem od paradygmatu neoliberalnego. Monografia stanowi pierwsze tego typu obszerne opracowanie, które adresowane jest zarówno to studentów zainteresowanych komunikacją językową, jak i badaczy dyskursu specjalistycznego oraz teoretyków i praktyków komunikacji korporacyjnej.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Contents | Pobierz plik |
Introduction | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,0 x 24,0 |
Tytuł (EN) | (pl) O (de)konstrukcji tożsamości korporacyjnej. Podejście ekolingwistyczne |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Językoznawstwo stosowane nr 29 |
ISSN | 0137-1444 |
ISBN | 978-83-232-3225-4 |
Liczba stron | 420 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 27,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |