Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Misyjność mediów katolickich na przykładzie Radia Emaus. Studium pragmalingwistyczne

15,00 zł

Publikacja stanowi studium pragmalingwistyczne, w którym autorka analizuje zjawisko misyjności w mediach katolickich na przykładzie konkretnej stacji poznańskiej, Radia Emaus, jako radia środka, realizującego zakreśloną w taki sposób działalność programową. Analizie poddano materiał z lat 2010-2016. W części teoretycznej omówiono radio jako medium misyjne. Zaprezentowano radio jako medium werbalne i parawerbalne, towarzyszące, powszechne, nielinearne i komunikujące. Stworzono model komunikacji radiowej w perspektywie misyjnej, uwzględniający cztery aspekty (autoprezentacja, budowanie relacji, ewangelizacja, aksjologizacja). Omówiono pojęcie misyjności w ujęciu leksykograficznym i legislacyjnym (świeckim i religijnym), a także działalność radiostacji archidiecezji poznańskiej, wypełniającej nauczanie Kościoła katolickiego. W części praktycznej przedstawiono strategie komunikacyjne jako sposoby realizacji misji w Radiu Emaus, przedstawiono analizę materiału za pomocą autoprezentacji, budowania relacji, ewangelizacji oraz aksjologizacji jako radiowych strategii komunikacyjnych.

Spis treści
(Rozmiar: 95.7 KB)
Summary
(Rozmiar: 92.3 KB)
Ze wstępu
(Rozmiar: 213.1 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Misyjność mediów katolickich na przykładzie Radia Emaus. Studium pragmalingwistyczne
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Format 17,0 x 24,0
Tytuł (EN) The mission-mindedness of Catholic media: a pragmalinguistic case study of Radio Emaus
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Filologia Polska nr 197
ISSN 0554-8179
ISBN 978-83-232-3303-9
Liczba stron 322
Liczba arkuszy wydawniczych 21,00
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się