Proces uczenia się przed, w trakcie i po pandemii COVID-19. Badanie VULCAN
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-3986-4
- DOI: 10.14746/amup.9788323239871
- Kategoria: Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2021
Czy czas pandemii COVID-19 i kształcenia zdalnego trwale zmienił polską szkołę? Czy po nadrobieniu zaległości programowych system szkolny będzie dążył do status quo sprzed pandemii? Czy wymuszone sytuację rozwiązania technologiczne i nowe kompetencje nauczycieli i uczniów zostaną wykorzystane? Te i podobne pytania nurtują naukowców i praktyków, a prowadzone w obszarze edukacji badania przybliżają nas do odnalezienia odpowiedzi. Prezentowanym raportem badawczym włączamy się w dyskusję nad rzeczywistością kształcenia zdalnego i przewidywaniami co do jego bliższych i dalszych konsekwencji. Książka jest finalnym raportem z badań nad procesem uczenia się w czasie pandemii COVID-19, prowadzonych w roku szkolnym 2020/2021 przez zespół badawczy z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i firmę VULCAN (operatora jednego z najpopularniejszych dzienników elektronicznych – UONET+). Wyniki badań, które obudowaliśmy ramą teoretyczną dotyczącą sytuacji w Polsce w okresie pandemii, a także dynamiki cyfrowego świata ucznia, teorii uczenia się wspomaganego technologicznie i procesu kształtowania kompetencji cyfrowych, to próba określenia, jak doświadczenia kształcenia na odległość zmieniają wyobrażenia i oczekiwania uczniów i uczennic wobec szkoły, a szczególnie ich preferencje dotyczące uczenia się.
Wstęp
Rozdział 1
Cyfrowy świat ucznia
Rozdział 2
Uczenie się wspomagane technologicznie
Rozdział 3
Kształtowanie kompetencji cyfrowych
Rozdział 4
Zmiany w edukacji w czasie pandemii COVID-19
Rozdział 5
Uczenie się przed, w trakcie i po pandemii COVID-19 – raport z badań
Podsumowanie i dyskusja
Rekomendacje
Bibliografia
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wprowadzenie | Pobierz plik |
Spis treści | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 14,5 x 20,5 |
Język | polski |
Tytuł (EN) | The learning process before, during and after the COVID-10 pandemic. VULCAN research |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Psychologia i Pedagogika nr 344 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-3986-4 |
DOI | 10.14746/amup.9788323239871 |
Liczba stron | 139 |
Rodzaj oprawy | miękka |