Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Dwa aspekty komunikacji. Założenia komunikologii historycznej

15,00 zł

W monografii pokazano, pod jakimi warunkami można badać przeszłe zjawiska komunikacyjne. Rozważania zawarte w książce sytuują się na granicy metodologii humanistyki i filozofii komunikacji, tak więc przedmiotem analiz jest zarówno sama komunikacja, jak i sposób jej badania. Pisząc o dwóch aspektach „tej samej” komunikacji, czyli o mediach oraz o naszych zbiorowych wyobrażeniach o komunikacji, autor wskazuje, jak możliwe jest pisanie historii sposobów myślenia o komunikacji. Efektem analiz jest katalog założeń, czyli filozoficznych warunków uprawiania komunikologii historycznej.
Książka może być interesująca nie tylko dla filozofa, ale zwłaszcza dla wszystkich teoretyków komunikacji i kultury oraz dla historyków, którzy uznają, że również filozof może mieć coś interesującego do powiedzenia o sposobach badania przeszłych zjawisk społecznych. Chociaż jest to praca traktująca o historii komunikacji, to nie jest to historia mediów. Nie są zatem omawiane sposoby badania kolejnych technologii komunikacyjnych: od sygnałów dymnych, przez radio, telewizję do Internetu. Przedmiotem zainteresowania jest coś innego. Mianowicie to, w jaki sposób możemy analizować nasze sposoby „komunikowania o komunikacji” i co jest powodem zmian tych sposobów myślenia.

In this book, I demonstrate the conditions under which we can examine the past communication phenomena. Therefore, it consists of considerations within the scope of the methodology of humanities m1d philosophy of communication. This means that the subject of my research is both communication itself as well as how it is analyzed. I write about two aspects of "the same" communication, i.e., about the media m1d about our collective representations. So, I describe how it is possible to write the history of ways of thinking about communication. My analysis results in a catalogue of assumptions, i.e. philosophical conditions for communication history.

Spis treści
(Rozmiar: 69.3 KB)
Wprowadzenie
(Rozmiar: 130.1 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Dwa aspekty komunikacji. Założenia komunikologii historycznej
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Tytuł (EN) Two aspects of communication. Foundations of Communication history
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Filozofia i Logika nr 119
ISSN 0083-4246
ISBN 978-83- 232-2924-7
Liczba stron 284
Liczba arkuszy wydawniczych 14,00
Format [cm] 15,0 x 21,0
Rodzaj oprawy twarda
Zapisz się