Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej

45,00 zł

Publikacja stanowi wieloaspektowe studium porządkujące zagadnienia ważne dla praktyki edukacyjnej i systematyzujące różnorodne aspekty edukacji całożyciowej – będącej niezwykle istotnym obszarem nie tylko dla badań naukowych, ale przede wszystkim dla rozwoju życia społecznego i uczestniczących w nim jednostek. Opracowanie składa się z czterech wyodrębnionych części, zawierających artykuły trzydziestu dwóch autorów o różnych zainteresowaniach badawczych, które stanowią perspektywę umożliwiającą całościowe rozpatrywanie życia społecznego. Część pierwsza przedstawia idee edukacji całożyciowej w kontekstach i perspektywach różnych koncepcji badawczych. Druga – dotyczy specyficznej „przestrzeni”, jaką jest uniwersytet, który w wielu swoich wymiarach jest przecież „terytorium” edukacji całożyciowej. Kolejna część łączy się z poprzednimi, opisując związki i uwarunkowania, z jakimi mierzy się edukacja całożyciowa w konfrontacji z rygoryzmem narzuconym przez rynek pracy. W ostatniej zaprezentowano kilka perspektyw i egzemplifikacji idei i praktyki edukacji całożyciowej, co stanowi dopełnienie treści przedstawionych wcześniej.

Perceived not only as an education idea or an education policy area but also as diverse social practice, lifelong learning has grown to become one of the most frequently raised education-related issues in global, regional and local debates. Lifelong learning is embedded into the broader framework of such concerns as work efficiency and quality, unemployment, social exclusion, active citizenship, on-the-job learning and sustainable growth. It also appears in the context of an individual's responsibility for establishing oneself on the job market, fashioning one's personal educational path as well as developing the social competence necessary to operate successfully not only on the job market but also in today's world at large. The publication reflects on such issues by reference to a number of paradigms and research examples. It provides a forum for authors from various schools and research organizations in which to depict lifelong learning in its manifold aspects and contexts.

Spis treści
(Rozmiar: 103 KB)
Wstęp
(Rozmiar: 79.1 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Tytuł (EN) Lifelong Learning as a Challenge to Educational Theory and Practice
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Psychologia i Pedagogika nr 209
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83232- 2690-1
Liczba stron 479
Liczba arkuszy wydawniczych 30,00
Format [cm] 17,0 x 24,0
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się