Wielozmysłowość. Filozofia i dydaktyka
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-2431-0
- Kategoria: OUTLET, Filologia Polska
- Data wydania: 2012
Książka wpisuje się w nurt szeroko pojętej nowoczesnej edukacji, inspirowanej antropologią zmysłów. Autorki zrezygnowały z opisywania poszczególnych predyspozycji (wzroku, słuchu, dotyku, smaku czy węchu) na rzecz przedstawienia różnych znaczeń wielozmysłowości. Odsłonięcie mechanizmów poznania zmysłowego wymaga lektury tekstów filozoficznych, a następnie zapoznania się z takimi zagadnieniami, jak: lektura wielozmysłowa, słowa rzeźbiarskie, synestezja, eurytmia, somaestetyka, dydaktyka dotyku, audiodeskrypcja i kompensacja zmysłowa. W procesie poszukiwania sensów czytelnik zyskuje wiedzę niezbędną do podjęcia samodzielnych prób interpretacji polisensorycznej.
Autorki proponują ćwiczenia, które pozwalają odkryć nowe przestrzenie wrażliwości oraz dostrzec w literaturze i sztuce „audio-foto-czucio-gramy” o rozmaitym charakterze, występujące w różnym nasileniu i w odmiennych wzajemnych proporcjach.
Książka została pomyślana jako podręcznik pomocniczy dla studentów polonistyki, niewątpliwie będzie też pomocna studentom innych kierunków humanistycznych. Może też stać się przewodnikiem po problematyce cielesności i poznania zmysłowego, stanowi zaproszenie do wędrówki po świecie filologii wielu zmysłów.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 170 x 240 |
Typ publikacji | Podręcznik, skrypt |
Wydanie | I |
ISBN | 978-83-232-2431-0 |
Liczba stron | 226 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 14,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |