Wdrażanie uczniów do samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 83-232-1013-6
- Kategoria: OUTLET, Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2001
Książka, będąca swoistym autobiograficznym studium, ukazuje dorobek metodyczny autora, gromadzony w ponad 50-letniej pracy nauczycielskiej. Autor poszukiwał uniwersalnego, optymalnego paradygmatu edukacyjno - samoedukacyjnego. Analizował istniejące ustalenia teoretyczne i rozwiązania metodyczne, projektował i badał nowe, wzbogacone i dostosowane do zmieniających się potrzeb edukacyjnych. Swoim twórczym systematycznym poszukiwaniem wyprzedzał aktualną praktykę szkolną i dlatego w okresie reformowania polskiego szkolnictwa mógł przedłożyć do szerokiego stosowania nowoczesny upodmiotowiony model edukacji wczesnoszkolnej.
This book is a peculiar autobiographical study which shows the methodological contribution of the author during the more than 50 years of work as a teacher. The author searched for a universal, optimal educational-self-educational paradigm. He analysed the existing theoretical foundations and methodological solutions, designed and studies new ones, enriched and adapted to the changing educational needs. He was a forerunner in his creative and systematic research of the then practice at schools and that is why he could present for wide use the modern model of primary school education with a pupil as its main object at the time when Polish educational system started to be reformed.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 12,5 x 19,0 |
Tytuł (EN) | Teacher's methodological creativity |
Typ publikacji | Podręcznik, skrypt |
Wydanie | I |
ISBN | 83-232-1013-6 |
Liczba stron | 126 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 9,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |