Uczenie się jako konstruowanie wiedzy. Świadomość, qualia i technologie informacyjne
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-2324-5
- Kategoria: OUTLET, Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2011
W książce przedstawiono procesy uczenia się jako drogę tworzenia osobistych konstruktów poznawczych podmiotu, odwołując się do najnowszych ustaleń i teorii z filozofii umysłu, psychologii poznawczej i szerzej kognitywistyki. Zaprezentowano autorską teorię qualiów w edukacji, model sfer refleksji oraz koncepcję strategii uczenia się poprzez konstruowanie zewnętrznych reprezentacji struktur wiedzy (ZRSW). W pięciu rozdziałach przedstawiono kolejno: cywilizacyjno-technologiczny kontekst konieczności zmiany postrzegania procesów edukacyjnych, w tym przesunięcia akcentu z nauczenia na uczenie się; zagadnienia różnych kontekstów interpretowania pojęć: wiedza, umysł, świadomość i qualia; autorską teorię qualiów w edukacji uzasadniającą znaczenie poznawania bezpośredniego; różne koncepcje i zalety koncepcji konstruktywizmu edukacyjnego; nową rolę technologii medialnych w procesach uczenia się oraz koncepcję ZRSW.
The monograph presents learning as a way of creating personal constructs of cognitive entity, referring to the latest findings and theories of philosophy of mind, cognitive psychology and cognitive science. It presents autho's theory of qualia in education, model of spheres of reflection and the concept of leaming strategy through the construction of the external representation of knowledge structures (ERKS).
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,0 x 24,0 |
Tytuł (EN) | Learning as the constructing of knowledge. Qualia, consciousness and information technologies |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Technologia Kształcenia nr 20 |
ISSN | 0137-1401 |
ISBN | 978-83-232-2324-5 |
Liczba stron | 394 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 29,00 |
Rodzaj oprawy | twarda |