Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Übersetzungskritik. Modelle, Perspektiven, Didaktik

  • Dostępność: brak w magazynie
  • ISBN: 978-83-232-3112-7
  • Kategoria: Filologia Germańska
  • Data wydania: 2016

Monografia przedstawia przegląd modeli krytyki przekładu w najważniejszych nurtach nowoczesnej translatologii. Krytyczna rewizja stosowanych obecnie zasad ewaluacji przekładów literackich wydaje się szczególnie ważna w świetle dynamicznego rozwoju rynku tłumaczeniowego, niosącego wciąż nowe wyzwania dla translatologii. Książka jest skierowana nie tylko do teoretyków przekładu, ale również do praktyków. Ułatwia orientację w aktualnych prądach myśli przekładoznawczej i wyjaśnia ich implikacje dla pracy tłumacza. Dbałość o jakość tłumaczeń rozpoczyna się od dydaktyki, dlatego też wszystkie omawiane modele krytyki przekładu są rozpatrywane pod kątem możliwości ich zastosowania w procesie kształcenia przyszłych tłumaczy.

 

Im vorliegenden Band werden die wichtigsten translationswissenschaftlichen Ansätze und die daraus entwickelten Modelle für die Übersetzungskritik dargestellt und einer kritischen Revision unterzogen. Dabei wird dem Wandel Rechnung getragen, der sich derzeit in der Übersetzungslandschaft anbahnt und die Translatkritik vor neue Herausforderungen stellt. Ziel ist es, das Thema Evaluierung in einer Form anzusprechen, die es den Praktikern erlaubt, Modellbildung und Resultate auf ihre Arbeit zu beziehen, um so die Qualität von übersetzerischen Leistungen zu verbessern. Übersetzungsqualität wird zuallererst mittels übersetzungsdidaktischer Anstrengungen gesteigert. Deshalb werden die den einzelnen Modellen innewohnenden Möglichkeiten didaktischer Applizierbarkeit erwogen und Fragen nach ihrem Stellenwert in der universitären Lehre aufgeworfen.

Inhaltsverzeichnis
(Rozmiar: 76.3 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Übersetzungskritik. Modelle, Perspektiven, Didaktik
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Format 17,0 x 24,0
Tytuł (EN) Krytyka przekładu. Modele, perspektywy, dydaktyka
Typ publikacji Podręcznik, skrypt
Wydanie I
ISBN 978-83-232-3112-7
Liczba stron 138
Liczba arkuszy wydawniczych 7,00
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się