Świat związków frazeologicznych w języku dziecka. Inspiracje teoretyczne - badania - implikacje praktyczne
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-2675-8
- Kategoria: Psychologia i Pedagogika, Językoznawstwo
- Data wydania: 2014
Autorka zwraca uwagę na bogactwo związków frazeologicznych występujących w języku, ich inspirujące i interesujące źródło. Każdy język pełen jest stałych połączeń wyrazowych, których znaczenie jako całości nie odpowiada znaczeniu poszczególnych słów tworzących. Każdy użytkownik języka opanowuje je w procesie uczenia się języka w wyniku relacji komunikacyjnych z innymi ludźmi i edukacji. W efekcie posługuje się nimi intuicyjnie i niejako automatycznie, nie koncentrując uwagi na dociekaniu ich znaczenia. Niektóre z tych połączeń występują wyłącznie w danym języku i nie można ich w sposób dosłowny przetłumaczyć na inne języki. Czasem trudno w języku ojczystym precyzyjnie wyjaśnić znaczenie danego związku frazeologicznego, gdyż pewne słowa trudno zastąpić innymi, wyrażającymi tę samą treść w tym samym języku.
The world of idioms that is present in every language is rich diverse and distinctive of that particular language. In the process of language acquisition, children in a natural way acquire phrases that are well-established in the language system. This book presents children's interpretations of idioms which exist in the Polish language. It highlights the way adults (teachers) familiarize children with the meanings of fixed word phrases and how they reveal these unique meanings to learners. The study includes suggestions for activities stemming from the "idiom immersion" approach which can help 3-9 year old children master not only the use of Polish phrasal expressions but, most importantly, help them understand these phrasal expressions.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści | Pobierz plik |
Wprowadzenie | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,0 x 24,0 |
Tytuł (EN) | The World of Idioms in Children's Language. Theoretical Inspirations - Research - Practical Implications |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Psychologia i Pedagogika nr 205 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-2675-8 |
Liczba stron | 216 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 13,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |