Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Strategie przedsiębiorstw międzynarodowych oraz ich oddziaływania w przestrzeni lokalnej i regionalnej (na przykładzie wybranych koncernów przemysłowych w zachodniej Polsce)

20,00 zł

Zmiany warunków społeczno-gospodarczych w erze globalizacji sprawiają, że wiele przedsiębiorstw o zdywersyfikowanej działalności zmienia swoje strategie rozwoju w oparciu o nowe możliwości funkcjonowania w gospodarce o charakterze globalnym. Adaptują się do nowych warunków poprzez m.in. większą elastyczność działalności gospodarczej, wprowadzenie nowych form organizacji produkcji zarządzania przedsiębiorstwami, a także rozproszenie przestrzenne swoich struktur w poszukiwaniu optymalnych miejsc lokalizacji. Często też podejmują ekspansję zagraniczną i poprzez bezpośrednie inwestycje poza granicami kraju macierzystego zakładają swoje filie, oddziały czy wspólne przedsięwzięcia (joint ventures). W efekcie dochodzi do powstawania rozległych organizacji międzynarodowych, o rozbudowanych strukturach korporacyjnych. Tego rodzaju obserwowane zmiany są przejawem zastępowania tradycyjnych układów gospodarczych, opartych na hierarchii fordowskiego modelu produkcji, układach sieciowych układami sieciowymi, o zróżnicowanym zasięgu przestrzennym. Współczesne kierunki badań dotyczące internacjonalizacji i produkcji międzynarodowej ogniskują się na nowej perspektywie zagadnień związanych z organizacją, strategią, specjalizacją wewnątrzkorporacyjną, uczeniem się filii, ich innowacyjnością i są prowadzone głównie na gruncie nauk ekonomicznych oraz nauk o organizacji i zarządzaniu.

Uwaga! Egzemplarze outletowe mogą posiadać przetarcia, zabrudzenia, wgniecenia, zagniecenia, drobne uszkodzenia!

Spis treści
(Rozmiar: 133.9 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Strategie przedsiębiorstw międzynarodowych oraz ich oddziaływania w przestrzeni lokalnej i regionalnej (na przykładzie wybranych koncernów przemysłowych w zachodniej Polsce)
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Format 17,0 x 24,0
Tytuł (EN) Strategies of international enterprises and their interactions in local and regional space (an example of selected industrial concerns in western Poland)
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Geografia nr 99
ISSN 0554-8128
ISBN 978-83-232-3166-0
Liczba stron 420
Liczba arkuszy wydawniczych 30,00
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się