Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka

Wersja elektroniczna
Platforma: ibuk.pl

Opracowanie zawiera artykuły wpisujące się w interdyscyplinarny dyskurs na temat współczesnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Oś narracji stanowi zjawisko socjoterapii: definicje pojęcia, funkcje, znaczenie oraz stosowane metody i techniki. W zbiorze znalazły się rozważania teoretyczne, a analizy także o charakterze empirycznym, związane z praktyką pracy pomocowej. W części pierwszej przedstawiono rozmaite definicje socjoterapii, diagnozę, opis czynników pomocowych oraz kompetencji socjoterapeuty. W artykułach podjęta została problematyka zdrowia, optymizmu i kształtowania sił charakteru w socjoterapii oraz ukazano psychodynamiczne rozumienie tej formy pomocy. Wskazano także na znaczenie działań pomocowych w kontekście wyzwań współczesności. W części drugiej zaprezentowano możliwości zastosowania socjotarapii w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, osobami niedostosowanymi społecznie oraz scharakteryowano specyficzne metody możliwe do wykorzystania w socjoterapii, takie jak: arteterapia, animaloterapia, relaks i wizualizacja, muzykoterapia, coaching, gra autobiograficzna.

The papers in this book are part of a multidisciplinary discourse on the contemporary psychological and pedagogical assistance. They include both purely theoretical analyses and empirical considerations related to the practice of assistance work. The volume is centred around the phenomenon of sociotherapy: definitions of the concept, its functions, importance, methods and techniques. The book is divided into a theoretical and a practical part.

Spis treści
(Rozmiar: 85.1 KB)
Wprowadzenie
(Rozmiar: 117.1 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji e-book
Tytuł (EN) Sodotherapy as a form of psychological and pedagogical assistance. Theory and practice
Typ publikacji Monografia
Wydanie IV dodruk
Seria Psychologia i Pedagogika nr 195
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-2585-0
Liczba stron 364
Liczba arkuszy wydawniczych 25,00
Format [cm] 17,0 x 24,0
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się