Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Rozwijanie sprawności mówienia w kształceniu neofilologicznym perspektywy studentów uczących się języka angielskiego jako obcego. Badanie jakościowe

15,00 zł

Tematyka książki koncentruje się wokół zagadnień związanych z rozwijaniem sprawności mówienia w języku obcym. W obliczu mnogości ujęć proponowanych w literaturze przedmiotu, konieczne było zawężenie pola zainteresowań teoretycznych i badawczych poprzez skupienie się na wybranych aspektach sprawności mówienia, wskazanych w tytule pracy (kształcenie neofilologiczne na poziomie zaawansowanym) i rozdziałów. W części teoretycznej pracy rozważania dotyczą m.in. specyfiki procesu rozwijania umiejętności mówienia w języku obcym rozpatrywanego w kategoriach integracji wiedzy i sprawności, pozycji sprawności mówienia w obrębie wybranych podejść do nauczania języków obcych, teoretycznych podstaw dydaktyki mówienia, a także wybranych czynników indywidualnych (osobowość, motywacja, gotowość komunikacyjna), które mają szczególny wpływ na kształtowanie indywidualnych umiejętności mownych. Część empiryczna zawiera raport z badań jakościowych przeprowadzonych z udziałem studentów UAM w Poznaniu. Wnioski płynące z badań stanowiły podstawę proponowanego modelu dydaktyki mówienia – w zamierzeniu elastycznego, ale jednocześnie dostosowanego do potrzeb kształcenia neofilologicznego w warunkach polskiej szkoły wyższej.

Książka adresowana jest do osób zainteresowanych dydaktyką języków obcych, w szczególności (neofilologiczną) dydaktyką języka mówionego na poziomie zaawansowanym w jej aspekcie teoretycznym i praktycznym.

Spis treści
(Rozmiar: 110.5 KB)
Summary
(Rozmiar: 74.7 KB)
Wprowadzenie
(Rozmiar: 121.4 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Rozwijanie sprawności mówienia w kształceniu neofilologicznym perspektywy studentów uczących się języka angielskiego jako obcego. Badanie jakościowe
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Tytuł (EN) Developing speaking skills from the perspective of advanced EFL learners in the context of university modern language studies – qualitative research
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Język – Kultura – Komunikacja
ISBN 978-83-232-3364-0
Liczba stron 408
Liczba arkuszy wydawniczych 25,00
Format [cm] 17,0 x 24,0
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się