Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Rozwijanie sprawności mówienia w kształceniu neofilologicznym perspektywy studentów uczących się języka angielskiego jako obcego. Badanie jakościowe

15,00 zł

Tematyka książki koncentruje się wokół zagadnień związanych z rozwijaniem sprawności mówienia w języku obcym. W obliczu mnogości ujęć proponowanych w literaturze przedmiotu, konieczne było zawężenie pola zainteresowań teoretycznych i badawczych poprzez skupienie się na wybranych aspektach sprawności mówienia, wskazanych w tytule pracy (kształcenie neofilologiczne na poziomie zaawansowanym) i rozdziałów. W części teoretycznej pracy rozważania dotyczą m.in. specyfiki procesu rozwijania umiejętności mówienia w języku obcym rozpatrywanego w kategoriach integracji wiedzy i sprawności, pozycji sprawności mówienia w obrębie wybranych podejść do nauczania języków obcych, teoretycznych podstaw dydaktyki mówienia, a także wybranych czynników indywidualnych (osobowość, motywacja, gotowość komunikacyjna), które mają szczególny wpływ na kształtowanie indywidualnych umiejętności mownych. Część empiryczna zawiera raport z badań jakościowych przeprowadzonych z udziałem studentów UAM w Poznaniu. Wnioski płynące z badań stanowiły podstawę proponowanego modelu dydaktyki mówienia – w zamierzeniu elastycznego, ale jednocześnie dostosowanego do potrzeb kształcenia neofilologicznego w warunkach polskiej szkoły wyższej.

Książka adresowana jest do osób zainteresowanych dydaktyką języków obcych, w szczególności (neofilologiczną) dydaktyką języka mówionego na poziomie zaawansowanym w jej aspekcie teoretycznym i praktycznym.

Spis treści
(Rozmiar: 110.5 KB)
Summary
(Rozmiar: 74.7 KB)
Wprowadzenie
(Rozmiar: 121.4 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Rozwijanie sprawności mówienia w kształceniu neofilologicznym perspektywy studentów uczących się języka angielskiego jako obcego. Badanie jakościowe
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Format 17,0 x 24,0
Tytuł (EN) Developing speaking skills from the perspective of advanced EFL learners in the context of university modern language studies – qualitative research
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Język – Kultura – Komunikacja
ISBN 978-83-232-3364-0
Liczba stron 408
Liczba arkuszy wydawniczych 25,00
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się