Redundancja w mediach. Studium pragmalingwistyczne
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-3181-3
- Kategoria: Filologia Polska, Językoznawstwo
- Data wydania: 2017 (dodruk 2018)
Czy redundancja może być terminem? Z jednej strony obrosła negatywnymi konotacjami (np. tekst redundantny = tekst rozwlekły), z drugiej wydaje się pojęciem na tyle nieznanym (niemal trudnym do wymówienia), że nieosadzonym w potocznych kontekstach, wyjętym z codziennego użycia – a więc „rokującym” jako termin. Prześledzenie redundancji w mediach zdaje się zadaniem karkołomnym: w epoce zwrotu repetetywnego właściwie każdy przekaz mieści się w jej ramach. Autorka podejmuje się jednak wskazania obszarów nieoczywistych, które decydują o tożsamości współczesnych mediów, zarówno tradycyjnych, jak i najnowszych. Dowodzi jednocześnie, że redundancja jako właściwość występująca na wielu różnych poziomach tekstu może zarówno służyć zrozumiałości i oswajaniu przekazu, jak i sprzyjać jego hermetyczności.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści | Pobierz plik |
Summary | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 14,0 x 22,0 |
Tytuł (EN) | Redundancy in media. Pragmalinguistic study |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Filologia Polska nr 175 |
ISSN | 0554-8178 |
ISBN | 978-83-232-3181-3 |
Liczba stron | 320 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 16,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |