Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Produkcja obecności. Czego znaczenie nie może przekazać

10,00 zł

Książka zawiera wyczerpującą prezentację myśli Hansa Ulricha Gumbrechta, jednego z najoryginalniejszych współczesnych badaczy literatury. Przedstawia autorski opis z pewnych kluczowych przesunięć teoretycznych w literaturoznawstwie i w humanistyce ostatnich trzydziestu lat oraz równie autorską wizję ich możliwej przyszłości. Na podstawie owej oceny przeszłości i przyszłości badań literackich oraz humanistyki książka wypracowuje prowokacyjną tezę, według której z racji wyłącznego skupienia się na interpretacji, tj. na rekonstrukcji i na przypisywaniu znaczenia, humanistyka stała się niezdolna do zajmowania się innym wymiarem zjawisk kulturowych, równie istotnym co wymiar znaczenia. Interpretacja nie jest w stanie oddać sprawiedliwości wymiarowi „obecności”, w którym zjawiska i zdarzenia kulturowe stają się namacalne oraz oddziałują na nasze zmysły i ciała. Produkcja obecności to namiętny apel o przemyślenie i przeformułowanie praktyk intelektualnych w humanistyce.

Spis treści
(Rozmiar: 35.2 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Produkcja obecności. Czego znaczenie nie może przekazać
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Format 14,5 20,5
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Biblioteka Przestrzeni Teorii
ISBN 978-83-232-3159-2
Liczba stron 176
Liczba arkuszy wydawniczych 10,00
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się