Postęp pedagogiczny w szkole
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232186-7-8
- Kategoria: OUTLET, Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2008
Rozdział trzeci. Współtworzenie projektów zajęć szkolno-pozaszkolnych
Rozdział czwarty. Struktura i przebieg zajęć w szkole postępu pedagogicznego
Rozdział piąty. Koncepcje metodyczne umożliwiające postęp pedagogiczny w szkole
A. Twórcy poszczególnych koncepcji metodycznych
B. Koncepcje metodyczne preferujące dialog i samodzielne uczenie się uczniów - umożliwiające w szkole postęp pedagogiczny
C. Podstawy teoretyczne oraz modele zajęć czterech koncepcji metodycznych opracowanych przez autora
1. Podstawy teoretyczne indywidalizowanej problemowo-grupowo koncepcji metodycznej
2. Podstawy teoretyczne twórczej proosobistej koncepcji metodycznej
3. Podstawy teoretyczne twórczej prospołecznej koncepcji metodycznej
4. Podstawy teoretyczne integralnej koncepcji metodycznej
D. Podsumowanie
Rozdział szósty. Umiarkowane propozycje zmian umożliwiające postęp pedagogiczny w szkole
A. Powiększenie zbioru metod i form dydaktycznych
B. Zwiększenie zbioru stymulatorów aktywności uczniów
C. Wzbogacenie zbioru środków dydaktycznych
D. Dostosowanie edukacji szkolno-pozaszkolnej do zróżnicowanych możliwości uczniów
E. Udoskonalenie sprawdzania i oceniania osiągnięć uczniów
Rozdział siódmy. Rewolucyjne propozycje zmian w edukacji i ich losy
A. Odszkolenie społeczeństwa (descholaryzacja)
B. Antypedagogika i jej credo
C. Okazje edukacyjne
D. Edukacja uczniów ponadprzeciętnie uzdolnionych i wybitnych
Rozdział ósmy. Nauczyciel w roli kreatora postępu pedagogicznego w szkole
Podsumowanie
Suplement
Aneks
Piśmiennictwo
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,5 x 24, |
Typ publikacji | Podręcznik, skrypt |
Wydanie | I |
ISBN | 978-83-232186-7-8 |
Liczba stron | 158 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 11,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |