Polonista na rynku pracy. O strategiach dostosowania kształcenia studentów do wyzwań rynku pracy
- Dostępność: brak w magazynie
- ISBN: 978-83-232-4309-0 (PDF)
- DOI: 10.14746/amup.9788323243090
- Kategoria: Otwarty dostęp, Filologia Polska, Ebooki
- Data wydania: 2024
Publikacja przedstawia dynamiczne przemiany organizacyjne i jakościowe, jakim ulega polonistyka uniwersytecka, cały czas poszukując nowych i dobrych rozwiązań stosowanych w kształceniu studentów.
Autorzy poszczególnych tekstów rozpatrują temat z różnych perspektyw: podejmują rozważania nad kondycją polonistyki uniwersyteckiej, omawiają tendencje jej zmian na przestrzeni ostatnich lat, otwieranie się na otoczenie biznesowe (co skutkuje tworzeniem praktycznych specjalizacji czy kierunków studiów), wskazują na nowe technologie wymuszające umiejętność poruszania się wśród nowych zjawisk kultury, koncentrują się na poszukiwaniu i propagowaniu rozwiązań edukacyjnych, sprzyjających rozwojowi kompetencji nauczyciela polonisty. Przywołując wyniki prowadzonych badań, szukają odpowiedzi na pytanie o relacje między teoretycznym a praktycznym przygotowaniem studentów do podejmowania działań w różnych obszarach życia.
Wstęp
CZĘŚĆ I. WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE KSZTAŁCENIA POLONISTÓW
Mirosław Wobalis
Polonista i rynek pracy
Małgorzata Latoch-Zielińska
Polonista to nie tylko nauczyciel
Maciej Wróblewski
Pragmatyka i atrakcyjność. Studia polonistyczne na rozdrożu
Sławomir Jacek Żurek
Polonista wobec wyzwań współczesności. Tekstowość i komunikacja
CZĘŚĆ II. KIERUNKI ZMIAN I NOWE MODELE W KSZTAŁCENIU POLONISTÓW
Zofia Agnieszka Kłakówna
Projekt nowego modelu studiów w zakresie filologii polskiej
Rafał Moczkodan
„Lingwistyka praktyczna i copywriting”, czyli o poszukiwaniach nowej formuły
studiów polonistycznych z perspektywy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
Adam Regiewicz
Homo irretitus w polonistycznym piekle. O konieczności nowego kształcenia
polonistycznego w dobie nowych mediów
Tomasz Ratajczak
Zintegrowane studia polonistyczne – zielonogórski przykład innowacyjnego
kształcenia studentów polonistyki
CZĘŚĆ III. KOMPETENCJE ZAWODOWE WSPÓŁCZESNEGO NAUCZYCIELA POLONISTY
Iwona Morawska
Polonista w szkole. Między kształceniem uniwersyteckim a wyzwaniami współczesności
Anna Janus-Sitarz
Polonista i jego uczeń wobec wyzwań rynku pracy
Renata Bryzek
Polonista wobec tekstów kultury – o nowych wyzwaniach w kształceniu nauczycieli języka polskiego
Anna Podemska-Kałuża
Technologie informacyjne w procesach kształcenia kompetencji zawodowych współczesnego polonisty
Beata Udzik
Preferencje nauczycieli polonistów w zakresie doskonalenia zawodowego – diagnoza potrzeb
Wiesława Wantuch
Badania w działaniu a kompetencje społeczne badacza – studenta – nauczyciela
Aleksandra Araszkiewicz
Polonista przy tablicy. Kompetencje potrzebne w zawodzie nauczyciela
Beata Niklewicz
Mikronauczanie w kształceniu akademickim nauczycieli języka polskiego
CZĘŚĆ IV. MIĘDZY UNIWERSYTETEM A RYNKIEM PRACY
Alicja Przybyszewska
Polonista w bibliotece – wyzwania, oczekiwania, możliwości rozwoju zawodowego
Włodzimierz Nowotarski
Pisanie przewodników turystycznych jako praktyka komunikacji społecznej
Ewa Kaptur
Zawód: logopeda dyplomowany
Dominika Dymek
Miejsce polonisty na rynku pracy. Perspektywy
Magdalena Ignaczak
O wykorzystaniu kompetencji polonistycznych w pracy w trzecim sektorze słów kilka
Anita Gis
Student na drodze do profesjonalizmu – współczesne wyzwania
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wprowadzenie | Pobierz plik |
Spis treści | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | e-book, otwarty dostęp |
Format | 17,0 x 24,0 |
Język | polski |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I (2016) |
ISBN | 978-83-232-4309-0 (PDF) |
DOI | 10.14746/amup.9788323243090 |
Liczba stron | 268 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 15,00 |