Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Polonista na rynku pracy. O strategiach dostosowania kształcenia studentów do wyzwań rynku pracy

Open Access
Wersja elektroniczna
Platforma: Wydawnictwo Naukowe UAM

Publikacja przedstawia dynamiczne przemiany organizacyjne i jakościowe, jakim ulega polonistyka uniwersytecka, cały czas poszukując nowych i dobrych rozwiązań stosowanych w kształceniu studentów.

Autorzy poszczególnych tekstów rozpatrują temat z różnych perspektyw: podejmują rozważania nad kondycją polonistyki uniwersyteckiej, omawiają tendencje jej zmian na przestrzeni ostatnich lat, otwieranie się na otoczenie biznesowe (co skutkuje tworzeniem praktycznych specjalizacji czy kierunków studiów), wskazują na nowe technologie wymuszające umiejętność poruszania się wśród nowych zjawisk kultury, koncentrują się na poszukiwaniu i propagowaniu rozwiązań edukacyjnych, sprzyjających rozwojowi kompetencji nauczyciela polonisty. Przywołując wyniki prowadzonych badań, szukają odpowiedzi na pytanie o relacje między teoretycznym a praktycznym przygotowaniem studentów do podejmowania działań w różnych obszarach życia.

Wstęp

CZĘŚĆ I. WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE KSZTAŁCENIA POLONISTÓW

Mirosław Wobalis
Polonista i rynek pracy

Małgorzata Latoch-Zielińska
Polonista to nie tylko nauczyciel

Maciej Wróblewski
Pragmatyka i atrakcyjność. Studia polonistyczne na rozdrożu

Sławomir Jacek Żurek
Polonista wobec wyzwań współczesności. Tekstowość i komunikacja

CZĘŚĆ II. KIERUNKI ZMIAN I NOWE MODELE W KSZTAŁCENIU POLONISTÓW

Zofia Agnieszka Kłakówna
Projekt nowego modelu studiów w zakresie filologii polskiej

Rafał Moczkodan
„Lingwistyka praktyczna i copywriting”, czyli o poszukiwaniach nowej formuły
studiów polonistycznych z perspektywy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

Adam Regiewicz
Homo irretitus w polonistycznym piekle. O konieczności nowego kształcenia
polonistycznego w dobie nowych mediów

Tomasz Ratajczak
Zintegrowane studia polonistyczne – zielonogórski przykład innowacyjnego
kształcenia studentów polonistyki

CZĘŚĆ III. KOMPETENCJE ZAWODOWE WSPÓŁCZESNEGO NAUCZYCIELA POLONISTY


Iwona Morawska
Polonista w szkole. Między kształceniem uniwersyteckim a wyzwaniami współczesności

Anna Janus-Sitarz
Polonista i jego uczeń wobec wyzwań rynku pracy

Renata Bryzek
Polonista wobec tekstów kultury – o nowych wyzwaniach w kształceniu nauczycieli języka polskiego

Anna Podemska-Kałuża
Technologie informacyjne w procesach kształcenia kompetencji zawodowych współczesnego polonisty

Beata Udzik
Preferencje nauczycieli polonistów w zakresie doskonalenia zawodowego – diagnoza potrzeb

Wiesława Wantuch
Badania w działaniu a kompetencje społeczne badacza – studenta – nauczyciela

Aleksandra Araszkiewicz
Polonista przy tablicy. Kompetencje potrzebne w zawodzie nauczyciela

Beata Niklewicz
Mikronauczanie w kształceniu akademickim nauczycieli języka polskiego

CZĘŚĆ IV. MIĘDZY UNIWERSYTETEM A RYNKIEM PRACY


Alicja Przybyszewska
Polonista w bibliotece – wyzwania, oczekiwania, możliwości rozwoju zawodowego

Włodzimierz Nowotarski
Pisanie przewodników turystycznych jako praktyka komunikacji społecznej

Ewa Kaptur
Zawód: logopeda dyplomowany

Dominika Dymek
Miejsce polonisty na rynku pracy. Perspektywy

Magdalena Ignaczak
O wykorzystaniu kompetencji polonistycznych w pracy w trzecim sektorze słów kilka

Anita Gis
Student na drodze do profesjonalizmu – współczesne wyzwania

Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Polonista na rynku pracy. O strategiach dostosowania kształcenia studentów do wyzwań rynku pracy
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji e-book, otwarty dostęp
Format 17,0 x 24,0
Język polski
Typ publikacji Monografia
Wydanie I (2016)
ISBN 978-83-232-4309-0 (PDF)
DOI 10.14746/amup.9788323243090
Liczba stron 268
Liczba arkuszy wydawniczych 15,00
Zapisz się