„Odstąpienie od przestępczości” w teorii i praktyce resocjalizacyjnej
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-3023-6
- Kategoria: OUTLET, Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2016
Monografia przedstawia zagadnienia związane z wykonywaniem kary pozbawienia wolności i oddziaływań podejmowanych wobec osób ją odbywających. Autor prezentuje współczesne osiągnięcia kryminologii i pedagogiki resocjalizacyjnej w obszarze wsparcie procesu readaptacji. Stawiając rozliczne pytania, poszukując uzasadnień i teoretycznych wyjaśnień oraz poddając analizie wybrane nowe propozycje metodyczne (Good Lives Model), autor chce skłonić do pogłębionej refleksji o samej istocie oddziaływań resocjalizacyjnych. Autor koncentruje się na analizie nowego (w dorobku krajów Zachodu) sposobu analizy dróg życiowych osób naruszających porządek normatywny, określanego mianem desistance from crime – odstąpienie od przestępczości. Książka skierowana jest do teoretyków, poszukujących teoretyczno-badawczych inspiracji, jak i praktyków związanych z szeroko rozumianą resocjalizacją. Sporo ciekawych wątków znajdą w niej dla siebie studenci nie tylko resocjalizacji, ale również prawa, pracy socjalnej, czy socjologii.
Uwaga! Egzemplarze outletowe mogą posiadać przetarcia, zabrudzenia, wgniecenia, zagniecenia, drobne uszkodzenia!
The monograph presents the contemporary achievements of rehabilitation pedagogy and criminology regarding issues related to measures undertaken to resocialize those serving prison sentences and also the support for this process. The author poses numerous ques- tions, seeks justifications and theoretical explanations, and also analyses selected new methodological approaches, such as the Good Lives Model. His aim in doing so is to prompt deeper reflection on the very essence of rehabilitation. The monograph concentrates on desistance from crime, a new approach to research being conducted in western countries, which focusses on the life paths of those infringing normative order.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wersja publikacji | drukowana, e-book, otwarty dostęp |
Wydanie | I |
Seria | Psychologia i Pedagogika nr 235 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-3023-6 |
Liczba stron | 293 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 20,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |