Od systemu terapeutycznego do interwencji
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 83-232-1628-2
- Kategoria: OUTLET, Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2006
Articles in this publication present issues from different levels of analysis. They were written by psychologists and pedagogues: experienced scientific workers, PhD-students and young psychologists who work in the field of practice. The first part of this book includes articles on general psychotherapy (efficacy and effectiveness of psychotherapy, diversity of paradigms and therapeutic methods and techniques). The second part consists of articles dealing with specific issues of psychotherapy. The authors indicate which forms of intervention are applied to specific disorders (sexual disorders and ADHD). The last two articles present different views on psychological interventions from the perspective of young practitioners.
Wstęp
Lidia Cierpiałkowska
Efektywność psychoterapii w świetle badań w warunkach laboratoryjnych i naturalnych - szkoły psychoterapii i ich efektywność
Aleksandra Jaworska
Wiele teorii - jeden człowiek. W poszukiwaniu optymalnego modelu badania skuteczności psychoterapii
Łukasz Kaczmarek
Pozytywne emocje jako niespecyficzny czynnik wspomagający proces psychoterapii
Emilia Soroko
Terapeutyczna obecność metafory w relacji pacjent-terapeuta
Anna Słysz
Rysunek jako technika diagnostyczno-terapeutyczna
Barbara Jankowiak
Norma seksualna a terapia zaburzeń seksualnych
Hanna Kubiak
Koncepcje nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci jako źródło celów i metod terapeutycznych w pracy z dziećmi nadpobudliwymi
Beata Patrzykąt-Owczarek
Metoda Ruchu Rozwijającego (MRR) w terapii dzieci z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej
Karolina Rzesoś
Interwencja w kryzysie - z doświadczeń ośrodka interwencji kryzysowej dla ofiar przemocy
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 14,5 x 20,5 |
Tytuł (EN) | From the therapeutic system to intervention |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Psychologia i Pedegogika nr 131 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 83-232-1628-2 |
Liczba stron | 184 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 12,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |