Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Ocenianie zachowania. Jak robić to lepiej? Trzy modele oceniania zachowania z komentarzem

19,00 zł
Wersja elektroniczna
Platforma: Wydawnictwo Naukowe UAM

Czym jest ocenianie zachowania i czemu służy? Czy jest konieczne? Czy może sprzyjać rozwojowi uczniów i uczennic? Wielu nauczycieli, uczniów oraz rodziców zadaje sobie te pytania. Autorki publikacji, jako nauczycielki, same od lat poszukują sensu oceniania zachowania, a także alternatywnych rozwiązań wobec powszechnie stosowanych systemów punktowych i ocen opisowych. W książce opisują zmianę (a może nawet rewolucję), na którą się zdecydowały – odejście od „ustalania oceny zachowania” na rzecz budowania w szkole klimatu dla uczniowskiej autorefleksji, a wszystko w granicach prawa oświatowego. Prezentują trzy modele, w których ocenianie zachowania to całoroczny proces wspomagający uczniów i uczennice w samopoznaniu, kształtowaniu kompetencji społeczno- emocjonalnych, świętowaniu sukcesów, wyciąganiu wniosków z potknięć, docenianiu wysiłku wkładanego we własny rozwój. 

Wstęp

Rozdział 1
Model pierwszy – ocena to coś więcej niż stopień

Rozdział 2
Model drugi – propozycja dla młodszego ucznia i uczennicy

Rozdział 3
Model trzeci – propozycja dla starszego ucznia i uczennicy

Zakończenie

Bibliografia

Nasze publikacje o ocenianiu zachowania

O nas

What is graded assessment of pupils' conduct in schools, and what is it for? Is it necessary? Can it support students' development? Many teachers, students and parents pose these questions. As teachers, we have spent many years searching for the sense in graded assessment of pupils' conduct, as well as for alternatives to commonly used scoring systems and descriptive grades.
The book describes the change (and maybe even a revolution) that we have decided on. Moving within the limits of educational law, we gave up "grading pupils' conduct" in favour of fostering a school atmosphere conducive to students’ self-reflection.
We present three models for graded assessments of pupils' conduct. In our models, behaviour assessment is a year-round process supporting students in achieving self-knowledge, shaping social and emotional competencies, celebrating success, drawing conclusions from their stumbles, and appreciating the effort put into self-development.

Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Ocenianie zachowania. Jak robić to lepiej? Trzy modele oceniania zachowania z komentarzem
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Format 17,0 x 21,0
Język polski
Tytuł (EN) Evaluating behaviour - the best way to do it? Three models for evaluating behaviour, with a commentary
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
ISBN 978-83-232-4168-3
DOI 10.14746/amup.9788323241690
Liczba stron 78
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się