Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Oblicza trudnego dzieciństwa. Konteksty rodzinno-edukacyjne

20,00 zł

Praca zbiorowa wpisująca się w szeroki kontekst współczesnej zmiany myślenia o edukacji, stanowiąca ważny i wartościowy przyczynek dyskusji nad problematyką edukacji małego dziecka. W zmianach tych wybija się konieczność szerszego uwzględniania potrzeb i bieżących sytuacji dzieci żyjących w świecie ciągłych, dynamicznych, wielokierunkowych transformacji. Zaznacza się w nich koncentracja na dziecku w kontekście nowego rozumienia paradygmatu pajdocentryzmu. Wzrost zagrożeń rozwoju dziecka powoduje wzrost zapotrzebowań na badania naukowe i koncepcje działań praktycznych. Proponowana publikacja wychodzi naprzeciw tymże potrzebom bowiem zaznacza się w niej koncentracja treści skupionych na trudnościach życia, a tym samym trudnościach rozwoju dzieci. Na podkreślenie zasługuje aktualność treści. W tekstach autorzy odwołują się do najnowszych publikacji, a część z nich zawiera wyniki badań na podstawie własnych koncepcji badawczych wraz z propozycjami wspomagającymi.

This multiple-author monograph consists of 25 articles which were prepared by educators and psychologists who mainly focused on presenting different aspects of children’s difficult situation in their primary environment, i.e. families, as well as on showing different types of difficulties that children encounter in the area of education. Therefore, there are texts that deal, for example, with various forms of violence against children, difficulties associated with starting subject-based education as well as difficulties with communication, adaptation or studying the Polish language and mathematics.

Spis treści
(Rozmiar: 106.2 KB)
Wstęp
(Rozmiar: 143.5 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Oblicza trudnego dzieciństwa. Konteksty rodzinno-edukacyjne
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Format 17,0 x 24,0
Tytuł (EN) Forms of Difficult Childhood: Family and Educational Contexts
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Psychologia i Pedagogika nr 215
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-2798-4
Liczba stron 422
Liczba arkuszy wydawniczych 26,00
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się