Neodidagmata 25/26
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 83-232-1366-6
- DOI: 10.14746/nd
- Kategoria: OUTLET, Neodidagmata
- Data wydania: 2004
Wacław Strykowski, Słowo wstępne
Wacław Strykowski, Introduction
Maria Kaniewska, Profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu doktorem honoris causa Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Józef Skrzypczak, Nulla dies sine linea (Ani jeden dzień bez owocnej pracy)
Publikacje naukowo-badawcze Profesora Kazimierza Denka (zestawienie opracowali: Ewa Czaja, Danuta Hyżak, Grażyna Pawlak, Małgorzata Pawłowska, Robert Sarnecki)
I. PROBLEMY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI
Wacław Strykowski, Media wyznacznikiem zmian w edukacji
Wojciech Skrzydlewski, Edukacyjne zastosowania marketingu społecznego
Mikołaj Ł. Lipowski, Na pograniczu dyscyplin naukowych. Informatyka a pedagogika
Anna Wach-Kąkolewicz, Uwarunkowania interakcji w klasie szkolnej
Kazimierz Wieczorkowski, Komputerowe środki aktywizujące w nauczaniu problemowym
II. PRACE BADAWCZE
Stanisław Dylak, Krzysztof Wawrzyniak, Współczesne tendencje w badaniach nad nauczycielem
John J. Jankowiak, George H. Olsen, Media violence and self-reported hostility in
adolescents
Małgorzata Kabat, Propozycja badań naukowych dla nauczyciela
Żanetta Kaczmarek, Efektywność elementarnej edukacji matematycznej wspomaganej komputerowo w pracy korekcyjno-wychowawczej
Małgorzata Czapla, Style nauczania nauczycieli przyrody jako przedmiot badań
III. INNOWACJE PEDAGOGICZNE
Stanisław Ubermanowicz, Hanna Bielawska, Czynnościowe kształtowanie pojęć
Marian Michałowski, Nowe technologicznie realizacje telewizyjne i ich walory edukacyjne
Natalia Łukanowska, Wykorzystanie Internetu w edukacji i pracy osób niewidomych
IV. BOOK REVIEWS AND REPORTS
Antoni Zając - K. Denek, Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej (Axiological aspects of school education)
Kazimierz Wieczorkowski - J.R. Andersen, Uczenie się i pamięć (Learning and memory)
Mariusz Kąkolewicz - R.A. Reiser, J.V. Dempsey (eds), Trends and Issues in Instructional Design and Technology
Joanna Ławniczak - Ch. Newbold, O. Boyd-Barrett, H. van den Bulek (eds), The Media
Book
Tomasz Smal - W. Strykowski, J. Strykowska, J. Pielachowski, Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej (Competencies of a modern school teacher)
Włodzimierz Sobkowiak - P. Topol, Intermedialne nauczanie języka obcego (The intermedia method in foreign language teaching)
„Neodidagmata” to czasopismo naukowe, poświęcone problemom teoretycznym, empirycznym i innowacyjnym współczesnej edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dydaktyki, technologii kształcenia i pedagogiki medialnej.
„Neodidagmata” is a scientific periodical, devoted to theoretical, empirical and innovative issues in contemporary education, with special focus on topics in didactics, educational technology and media literacy.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,0 x 24,0 |
Typ publikacji | Wydawnictwo ciągłe |
Wydanie | I |
ISSN | 0077-653X |
ISBN | 83-232-1366-6 |
DOI | 10.14746/nd |
Liczba stron | 220 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 21,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |