Młodzi naukowcy na uniwersytecie. Pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną (PDF)
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-3832-4 (PDF)
- DOI: 10.14746/amup.9788323238324
- Kategoria: Psychologia i Pedagogika, Ebooki
- Data wydania: 2020
Monografia wieloautorska Młodzi naukowcy na uniwersytecie. Pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną to zbiór tekstów doktorantów Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Są wśród nich zarówno debiuty publikacyjne – pierwsze próby samodzielnego pisarstwa naukowego, jak i kolejne teksty przygotowane przez młodych naukowców. Stanowią one odzwierciedlenie ich pasji naukowej, talentu i pracowitości. Publikacje najmłodszych pracowników nauki są prezentacją prowadzonych przez nich badań naukowych. Mogą stać się przyczynkiem do dyskusji wokół eksplorowanych przez nich pól problemowych, a także ważnym źródłem inspiracji dla czytelników oraz źródłem pogłębiania kompetencji naukowych doktorantów. Celem tej książki jest przedstawienie wybranych problemów teorii i praktyki edukacyjnej w różnych odsłonach i z rozmaitych perspektyw. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują zagadnienia ważne, niekiedy związane z bardzo szczególnymi edukacyjnymi fenomenami. Z jednej strony analizują mikrozjawiska, które są istotne i bardzo realne dla ich uczestników. Z drugiej strony występują też w tej książce próby tworzenia pewnych względnie całościowych wizerunków – i to na poziomie makrospołecznym. W ten sposób to, co szczególne i mikro, splata się z tym, co ma charakter makrotendencji.
Niniejszy zbiór tekstów potwierdza interdyscyplinarny charakter nauk pedagogicznych, a także wpisuje się we współczesne dyskusje na temat roli edukacji w społeczeństwie.
Od redaktorek tomu
Marta Syma Al Azab-Malinowska
W poszukiwaniu języka rodziny – użyteczność podejścia jakościowego do narracyjnych
badań nad rodziną
Emilia Wieczorek
Struktura procesu badawczego w pedagogice
Jakub Adamczewski, Katarzyna Sasiak
Psychopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy
pedagoga i psychologa szkolnego
Magdalena Biela
Perspektywy postrzegania macierzyństwa i gotowość do zmiany kobiet przebywających
w zakładach karnych
Agnieszka Nymś-Górna
Sytuacja osób z problemami zdrowotnymi w izolacji penitencjarnej a możliwości
resocjalizacyjne
Monika Bieńkowska
Zachowania ryzykowne dziewcząt w okresie adolescencji na przykładzie Domu
Opiekuńczo-Wychowawczego im. Bł. Marii Karłowskiej w Poznaniu
Daria Wrona
Cosplay a tożsamość negatywna
Marlena Kaźmierska
Choroba przewlekła – problem czy wyzwanie (w ujęciu socjopedagogicznym)
dla nastolatka i jego rodziny?
Alicja Ławiak
Nieśmiałość jako bariera komunikacyjna. Implikacje dla praktyki pedagogicznej
Aleksandra Karoń
Stereotypy w matematyce – prawda czy mit?
Beata Iwanicka
Znaczenie języka migowego dla społeczności osób głuchych w kontekstach edukacyjnych
i komunikacyjnych
Kamil Wnuk
Esej trickstera i edukatora edukacji kulturowej
Anna Michniuk, Agnieszka M. Barwicka
Wyzwania polskich nauczycieli w czasie pandemii COVID-19
Ewelina Milart
Uwagi i spostrzeżenia wokół kompetencji cyfrowych młodzieży akademickiej
Agnieszka Nymś-Górna
O roli mediów w aspekcie kształtowania się relacji między rodzeństwem
Elwira Litaszewska
Projektowanie kariery metodą design thinking – wyzwania i możliwości praktycznego
zastosowania
Ewelina Szczechowiak
Obraz szkolnictwa zawodowego w opinii publicznej
Emilia Wieczorek
Polska szkoła na obczyźnie i dylematy tożsamości
Agata Trębacz
Nowy paradygmat postępowania diagnostycznego w zaburzeniach dźwiękowych realizacji
fonemów o etiologii obwodowej
Justyna Mrozek
Wolność, seks i narkotyki, czyli o wychowaniu w amerykańskich komunach hipisowskich
Anna Wojewoda
„Powietrza! Światła! Przestrzeni! Dla dzieci warszawskich!” Ogrody dziecięce
im. W.E. Raua w Warszawie – początki funkcjonowania
Jakub Adamczewski
Förskola, czyli znaczenie wychowania przedszkolnego w Szwecji
Michalina Kasprzak
Wybrane konteksty pedagogiczne w procesie wspierania i rozwijania twórczego potencjału
dzieci na przykładzie funkcjonowania instytucji wsparcia dziennego
Maciej Zychowicz
Graninfluencerzy jako przykład zaangażowania się seniorów w usieciowioną kulturę
Marta Nowak, Emilia Wieczorek
Zmiany w sposobie nazywania istot w literaturze fantasy na przykładzie nazw: hobbit,
krasnolud i elf
Jakub Adamczewski, Joanna Płonka
School stress experienced by adolescents and stress management (coping) strategies.
Theoretical considerations
The multi-author monograph Young Scientists at the University. Between Theory and Educational Practice is a collection of texts by doctoral students of the Faculty of Educational Studies at Adam Mickiewicz University in Poznań. They include both debut publications - the first attempts at independent scientific writing, and subsequent texts prepared by young academics. These are a reflection of their scientific passion, talent and diligence. In their articles, young academics present their research. These may trigger discussions on the problem areas they explore, as well as constituting an important source of inspiration for readers and enhancing the scientific competences of doctoral students. The aim of this book is to present selected problems in educational theory and practice, in various forms and from various perspectives. The authors of the contributions take up important issues, sometimes connected with highly specific educational phenomena. On the one hand, they analyse microphenomena, which are important and very real for their participants. On the other, this book also contains attempts to create some relatively comprehensive images, and to do so on a macro-social level. In this way, the particular and the micro are intertwined with the macro.
This collection of texts confirms the interdisciplinary nature of the pedagogical sciences and is also part of contemporary discussions on the role of education in society.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wstęp | Pobierz plik |
Spis treści | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | e-book |
Tytuł (EN) | Promotional note for the book Young Scientists at the University. Between Theory and Educational Practice |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Psychologia i Pedagogika nr 326 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-3832-4 (PDF) |
DOI | 10.14746/amup.9788323238324 |
Liczba stron | 330 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 21,50 |