Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał. Tom II
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232182-5-8
- Kategoria: OUTLET, Językoznawstwo, Kulturoznawstwo, Język, kultura, komunikacja, Lingwistyka
- Data wydania: 2007
Mamy zaszczyt i przyjemność oddać w Państwa ręce publikację zawierającą zbiór referatów wygłoszonych podczas I Konferencji Polskiego Towarzystwa Badania Gier współorganizowanej przez Instytut Lingwistyki Stosowanej UAM oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie w dniach 19-20 listopada 2005 roku. Jest to drugi z opublikowanych tomów, jakimi zaowocowała konferencja. Olbrzymie zainteresowanie tym wydarzeniem dowiodło, iż cel założony przez organizatorów - integracja interdyscyplinarnego środowiska badaczy gier - został osiągnięty. Tom zawiera referaty z zakresu dydaktyki, językoznawstwa i literaturoznawstwa.
Wartość poznawcza zamieszczonych w tomie artykułów polega na oglądzie gier jako nowego zjawiska w kulturze i na staraniach o zrozumienie ich atrakcyjności oraz na wysiłku poszukiwania ich pozytywnej roli wobec użytkowników. Autorzy artykułów podejmują rozmaite tematy związane w pierwszym rzędzie z grami komputerowymi i fabularnymi. Przedstawiają ich nowe cechy, oświetlają je z różnych punktów widzenia: medialnego, socjologicznego, psychologicznego, etycznego, l co równie interesujące, dostrzegają wiele powiązań z dobrze zakorzenionymi w kulturze dziedzinami, na przykład z literaturą czy filozofią. Czytelnik zyskuje wgląd w dzisiejszy stan badań nad grami. Nie tylko otrzymuje obraz wstępnych refleksji, ale ma szansę zetknąć się z postawą badawczą w stosunku do gier.
Uwaga! Egzemplarze outletowe mogą posiadać zewnętrzne zabrudzenia, zagniecenia, drobne uszkodzenia!
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści | Pobierz plik |
Wstęp | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,0 x 24,0 |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Język, Kultura, Komunikacja nr 2 |
ISBN | 978-83-232182-5-8 |
Rodzaj oprawy | miękka |