Inteligentne systemy sterowania ruchem - perspektywa ekspercka a perspektywa potoczna. Studium zachowań poznańskich kierowców
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-1985-9
- Kategoria: OUTLET, Socjologia, Studia nad jakością życia
- Data wydania: 2009
Wstęp
Rozdział I. Ogólna charakterystyka procesu ruchu
1. Ogólna charakterystyka procesu ruchu w ujęciu inżynierskim
2. Hierarchiczna struktura zarządzania ruchem
2.1. Zarządzanie operacyjne
2.2. Zarządzanie taktyczne
2.3. Zarządzanie strategiczne
3. Systemy zarządzania ruchem w Polsce
3.1. System zarządzania ruchem w Poznaniu
3.2. System zarządzania ruchem w Warszawie
3.3. System zarządzania ruchem w Krakowie
3.4. Systemy zarządzania ruchem w innych miastach w Polsce
Rozdział II. Charakterystyka zachowań poznańskich kierowców
1. Dobowy rozkład podróży oraz motywacje podróży
2. Czas podróży
3. Napełnienie samochodu
4. Wykorzystywanie innych (poza samochodem) środków transportu
Rozdział III. Ocena warunków ruchu samochodowego w Poznaniu
1. Kryteria oceny warunków ruchu samochodowego w Poznaniu
2. Ocena zarządzania ruchem samochodowym w Poznaniu
3. Ocena infrastruktury drogowej
4. Ocena interakcji z innymi kierowcami
5. Ocena możliwości parkowania w Poznaniu
Rozdział IV. Bezpieczeństwo na drodze
1. Stan bezpieczeństwa na drodze
1.1. Wypadki, kolizje, osoby ranne oraz zabite w zdarzeniach drogowych
1.2. Sprawcy oraz przyczyny zdarzeń drogowych
2. Poczucie bezpieczeństwa - zachowania kierowców oraz niebezpieczne miejsca
2.1. Postrzeganie negatywnych zachowań kierowców w Poznaniu
2.2. Poziom identyfikacji własnych negatywnych zachowań dokonany przez badanych kierowców
2.3. Zasadność stosowania pasów bezpieczeństwa w opinii kierowców
2.4. Identyfikacja szczególnie niebezpiecznych (dużo wypadków, kolizji) miejsc, ulic, skrzyżowań oraz rond w Poznaniu
Rozdział V. Inteligentne systemy sterowania ruchem w świadomości kierowców
1. Deklarowana wiedza o istnieniu inteligentnego systemu sterowania ruchem/światłami w Poznaniu wśród poznańskich kierowców
2. Znajomość elementów składających się na inteligentny system sterowania ruchem/światłami w Poznaniu
3. Znajomość zachowań kierowców, które obniżają skuteczność działania systemu sterowania ruchem/światłami
4. Identyfikacja problemowych (ze względu na działanie sygnalizacji świetlnej) miejsc, ulic, skrzyżowań oraz rond w Poznaniu
Uwagi końcowe
Aneks
Aneks 1, Charakterystyka próby
Aneks 2. Zestawienia tabelaryczne
Aneks 3. Kwestionariusz wywiadu
Aneks 4. Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (FGI) - wersja dla badań z kierowcami
Aneks 5. Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (FGI) - wersja dla badań z policjantami
Spis tabel, rysunków i wykresów
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,5 x 24,0 |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Studia nad Jakością Życia |
ISBN | 978-83-232-1985-9 |
Liczba stron | 132 |
Rodzaj oprawy | miękka |