Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Glottodidactica, Vol. XXXII

Open Access Open Access
42,00 zł
Wersja elektroniczna
Platforma: PRESSto

„Glottodidactica. An International Journal of Applied Linguistics”, czasopismo wydawane przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu od 1966 roku. Publikowane w nim artykuły podejmują problematykę z zakresu szeroko pojętej lingwistyki stosowanej, a więc dotyczące akwizycji i nauki języków obcych, językoznawczych badań stosowanych (np. translatorskich), badań psycho-, socjo- i pragmalingwistycznych, a także interkulturowości.

„Glottodidactica. An International Journal of Applied Linguistics” is an academic journal published by the Adam Mickiewicz University in Poznań. It was established in 1966. Contributions on intercultural studies and applied linguistics, including foreign languages acquisition and learning as well as applied research in linguistics such as translation studies, psycho- socio- and pragmalinguistic research are being published.

Editorial- Waldemar Pfeiffer

I. ARTIClES


HEINRICH P. KELZ, Sprache im Spannungsfeld zwischen Linguistik und Sprachlernfor- schung

ANGELIKA FEINE, Wortbildung mit exogenen Einheiten

MIRA KARDIC, Strategien einer Ubersetzungsdidaktik

IWONA LEGUTKO-MARSZAŁEK, Zum Status eines mentalen Lexikons bei einem bilingualen Sprecher

JOANNA KUBASZCZYK, Ubersetzungsaquivalente substantivierter Adjektivworter vom Typ das Neue, das Schone (neutrale Abstrakta) im Polnischen

LUrzA CIEPIELEWSKA, Lehr- und Lernziele im postgymnasialen Fremdsprachenunterricht in Polen

ANrrE STORK, "Ein Bild sagt mehr ais Tausend Warte" - auch beim Vokabellernen?

MAGDALENA PIEKLARZ, Stereotype und Affektivitiit im interku/turellen Fremdsprachenun- terricht

JERZY ZYBERT, Learning Anxiety in the Language Classroom

ATSUKO NrSHITANI, Teaching Grammar for the TOEIC Test: ls Test Preparation lnstruc- tion effective?

KRZYSZTOF POLOK, Pedagogical lmplications of Linguistic Accu/turation in the Process of Acquisition of the 2nd Language. From Theory to Practice

MAGDALENA KĘBŁOWSKA, Transferring ELT Knowledge to the Classroom - ReSU/t of a Study

II. RESEARCH IN PROGRESS


PAULINA CWBAK, The Role of L1 in Preparing the lntermediate Learners for L2 lnteraction

JOLANTA GRYWACZEWSKA, Designing Classroom play Activities for the 7-10 year-old Learners of a Foreign Language: the Cruciality of Motive

JOANNA LEMPART, The lnfluenceof the Constructivist Approach to Foreign Language and Learn- ing and Teaching on the Young Learners' use ofCompensation Strategies during Communication

III. REVIEWS


Ulrich Engel: Gaudium in scientia linguarum. Ausgewiihte Schriften, Alina Jurasz, Andrzej Kątny und Eugeniusz Torniczek (Hg.). Neisse Verlag: Wrocław /Dresden 2006 (AGNIESZKA POŹLEWICZ)

Andreas Lawaty, Hubert Orłowski (Hg.): Deutsche und Polen. GeschichtecKultur- PoWik. Verlag CH. Beck: Mi.inchen 2003 (DOMINIKA BOROWICZ)

Karin Eleonora Kovtyk, Deutsche Grammatik - Ubungsbuch I. Logos Verlag: Berlin 2004 (CZESŁAWA SCHATTE)

Herbert Emst Wiegand (Hg.): Untersuchungen zur kommerziellen Lexikographie der deutschen Gegenwartssprache II. "Duden. Das grofie Worterbuch der deutschen Sprache in zehn Biinden". Niemeyer: Tiibingen 2005 (MONIKA BIELIŃSKA)

Dieter Wolff: Fremdsprachenlernen aIs Konstruktion. Grundlagen fur eine konstruktivistische Fremdsprachendidaktik. Peter Lang: Frankurt am Main/Berlin/Bem/Bruxelles 2002 (KAzIMIERA MYCZKO)

Eva C van Leewen (Hg.): Sprachenlernen aIs lnvestion in die Zukunft - Wirkungskreise eines Sprachlernzentrums. Festschrift fiir Heinrich P. Kelz zum 65. Geburstag. Gunter Narr Verlag: Tiibingen 2005 (STEPHAN WOLTING)

Grażyna Zenderowska-Korpus: Sprachliche Schematismen des Deutschen und ihre Vermitt- lung im Unterricht DaF. Peter Lang: Frankurt am Main 2004 (ANNA PIEC2YŃSKA-SULIK)

Ulrich Schrnitz: Sprache in modernen Medien. Einfiihrung in Tatsachen und Theorien, Themen und Thesen. Erich Schrnidt Verlag: Berlin 2004 (MAREK CIESZKOWSKI)

Danuta Rytel-Kuc, Wolfgang F. Schwarz, Hans-Christian Trepte (Hg.) Polonistik im deutschsprachigen Bereich. Aufgaben und Perspektiven ihrer Entwicklung. Georg Olrns Verlag: Hildesheim 2005 (MONIKA KOWALONEK)

Teresa Tomaszkiewicz, Przekład audiowizualny, Wydawnictwo Naukowe PWN: Warszawa 2006 (PAULINA BOROWCZYK)

Magdalena Olpińska, Wychowanie dwujęzyczne. Uniwersytet Warszawski: Warszawa 2004 (MAŁGORZATA SCHIER)

Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Glottodidactica, Vol. XXXII
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Język angielski, niemiecki, rosyjski, francuski
Typ publikacji Czasopismo naukowe
Wydanie I
ISSN 0072-4769
ISBN 83-232-1685-1
DOI 10.14746/gl
Liczba stron 229
Liczba arkuszy wydawniczych 16,00
Format [cm] 16,5 x 24,0
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się