Ewolucja pedagogiki: od sztuki wychowania do nauki o wychowaniu człowieka
- Dostępność: brak w magazynie
- ISBN: 978-83-232-2586-7
- Kategoria: Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2013
Książka omawia stopniowy rozwój pedagogiki, zwłaszcza europejskiej, wyodrębniając głównie jej dwa etapy ewolucyjne, tzn. przednaukowy oraz naukowy. Ewolucją objęto pedagogikę ogólną oraz pedagogikę specjalną, a w ich obrębie dwie warstwy, tzn. teoretyczną oraz merytoryczną. W książce zaprezentowano czołowych prekursorów pedagogiki przednaukowej, a zwłaszcza pedagogiki naukowej oraz współtwórców pedagogiki naukowej w Polsce oraz ich dzieła teoretyczne i metodyczne. Przypomniano także czołowych antypedagogów oraz zwolenników likwidacji szkoły i klas szkolnych. Omówiono również stopniowy rozwój poglądów nt. czynników rozwoju człowieka, tzn. natywizmu, empiryzmu, konwergencji oraz teorii trzy i czteroczynnikowej obejmującej zadatki wrodzone, środowisko społeczno-wychowawcze, wychowanie i aktywność własną wychowanka.
Ponieważ książka ta służy obronie pedagogiki jako nauki o wychowaniu człowieka - dlatego jej motto brzmi: "Nikt nie może zostać w pełni człowiekiem bez odpowiedniego wychowania".
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści | Pobierz plik |
Wstęp | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 14,5 x 20.5 |
Tytuł (EN) | - |
Typ publikacji | Podręcznik, skrypt |
Wydanie | I |
Seria | - |
ISSN | - |
ISBN | 978-83-232-2586-7 |
Liczba stron | 160 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 6,00 |
Rodzaj oprawy | twarda |