Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Etyka i estetyka słowa w piosence

  • Dostępność: brak w magazynie
  • ISBN: 978-83-232-3551-4
  • Kategoria: Filologia Polska
  • Data wydania: 2019
Wersja elektroniczna
Platforma: Wydawnictwo Naukowe UAM

Książka jest owocem dwóch konferencji, które odbyły się w ramach Festiwalu Słowa w Piosence „Frazy” w latach 2016 i 2017. Publikacja ta stanowi drugi tom z cyklu poświęconego piosence (pierwszy to Nowe słowa w piosence. Źródła. Rozlewiska, 2015). Idea organizowania cyklicznie konferencji przy festiwalu „Frazy” zrodziła się z przekonania, że słowa w piosence to nie tylko dźwięki, ale sposób rozmowy – artysty z odbiorcą, z innymi artystami, z tradycją i współczesnością. Piosenka stanowi obecnie jedną z najpopularniejszychform komunikacji artystycznej. Dla wielu pokoleń frazy śpiewane przez artystów estrady są pełnoprawną częścią kulturowego kodu, dzięki któremu porozumiewają się członkowie społeczności w Polsce i na świecie. W takim ujęciu piosenka jawi się jako specyficzna forma sztuki słowa. Zebrane w książce teksty zostały połączone w grupy tematyczne. Metaforyczne tytuły, które zostały nadane poszczególnym częściom zbioru, są wywiedzione ze słów zawartych w tekstach i pozwalają na uporządkowanie tematyczne, choć oczywiście nie mają na celu arbitralnego etykietowania i ograniczania indywidualnych ujęć.

Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Etyka i estetyka słowa w piosence
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Format 14,5 x 20,5
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
ISBN 978-83-232-3551-4
Liczba stron 396
Liczba arkuszy wydawniczych 20,00
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się