Etyka i estetyka słowa w piosence
- Dostępność: brak w magazynie
- ISBN: 978-83-232-3551-4
- Kategoria: Filologia Polska
- Data wydania: 2019
Książka jest owocem dwóch konferencji, które odbyły się w ramach Festiwalu Słowa w Piosence „Frazy” w latach 2016 i 2017. Publikacja ta stanowi drugi tom z cyklu poświęconego piosence (pierwszy to Nowe słowa w piosence. Źródła. Rozlewiska, 2015). Idea organizowania cyklicznie konferencji przy festiwalu „Frazy” zrodziła się z przekonania, że słowa w piosence to nie tylko dźwięki, ale sposób rozmowy – artysty z odbiorcą, z innymi artystami, z tradycją i współczesnością. Piosenka stanowi obecnie jedną z najpopularniejszychform komunikacji artystycznej. Dla wielu pokoleń frazy śpiewane przez artystów estrady są pełnoprawną częścią kulturowego kodu, dzięki któremu porozumiewają się członkowie społeczności w Polsce i na świecie. W takim ujęciu piosenka jawi się jako specyficzna forma sztuki słowa. Zebrane w książce teksty zostały połączone w grupy tematyczne. Metaforyczne tytuły, które zostały nadane poszczególnym częściom zbioru, są wywiedzione ze słów zawartych w tekstach i pozwalają na uporządkowanie tematyczne, choć oczywiście nie mają na celu arbitralnego etykietowania i ograniczania indywidualnych ujęć.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wstęp | Pobierz plik |
Spis treści | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 14,5 x 20,5 |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
ISBN | 978-83-232-3551-4 |
Liczba stron | 396 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 20,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |