Elitarne szkolnictwo średnie w krajach Europy Zachodniej. Studia z pedagogiki porównawczej
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-2914-8
- Kategoria: OUTLET, Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2015
Niezależnie od mających miejsce w ostatnich dekadach tych wszelkich przemian szkolnictwa, które związane są z demokratyzacją dostępu, wyniki dostępnych badań potwierdzają ciągle tezę reprodukcji kulturowej. Edukacja w większym stopniu jest czynnikiem nierówności społecznych niż „wyrównywania możliwości”. Problematyka książki wpisuje się w debaty dotyczące powyższych tez. Składa się na nią zbiór artykułów poświęconych poszczególnym aspektom stratyfikacyjnej funkcji edukacji, szczególnie w kontekście funkcjonowania tego najbardziej selektywnego nurtu edukacji, jakim jest szkolnictwo elitarne. W swojej całości książka daje możliwość porównania roli elitarnego szkolnictwa średniego w kształtowaniu biografii i struktury społecznej.
This book is a collection of texts that deal with the issue of the social functions of elitist secondary education systems in contemporary Western Europe from different perspectives. The articles describe solutions that are used in these systems in Spain, Russia, the UK, Sweden, the Netherlands, Germany and Norway. This picture is complemented by an important article on the elitist nature of alternative education systems and by an introductory chapter, which presents various theoretical contexts of the titular issue, along with different kinds of classifications and categorizations. The analyses of the social functions of elitist secondary education systems that are presented in this book unavoidably focus on the problem of equality/inequality of access to education, which is still valid, even at a time when education has been fundamentally democratized.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści | Pobierz plik |
Wprowadzenie | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,0 x 24,0 |
Tytuł (EN) | Elitist Secondary Education Systems in Western European Countries: Studies in Comparative Education |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Psychologia i Pedagogika nr 224 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-2914-8 |
Liczba stron | 244 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 16,00 |
Rodzaj oprawy | twarda |