Edukacja obywatelska we współczesnej Anglii. Studium socjopedagogiczne
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-3419-7
- Kategoria: Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2019
Celem książki jest przedstawienie różnych kontekstów edukacji obywatelskiej w Anglii. Autorka omawia problematykę w kontekście szeroko rozumianych współczesnych przemian społecznych (z uwzględnieniem takich kategorii jak państwo, naród, ideologie, tożsamość, obywatelstwo, globalizacja, wielokulturowość, media), a także w odniesieniu do „lokalnych”, typowo angielskich zjawisk (takich jak kształtowanie poczucia brytyjskości i angielskości, sentyment postkolonialny, znaczenie monarchii itd.). Książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich, zatytułowana „Perspektywy edukacji obywatelskiej: teoria i praktyka”, jest złożona z pięciu rozdziałów, w których omówiono podstawowe teorie oraz koncepcje istotne z perspektywy rozważań nad edukacją obywatelską. Część druga, o tytule „Główne tendencje rozwojowe edukacji obywatelskiej we współczesnej Anglii”, przedstawia w pięciu rozdziałach próbę rekonstrukcji współczesnej debaty na temat wybranych kontekstów edukacji obywatelskiej w Anglii.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści | Pobierz plik |
Summary | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,0 x 24,0 |
Tytuł (EN) | Citizenship education in contemporary England. A socio-pedagogical study |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Psychologia i Pedagogika nr 284 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-3419-7 |
Liczba stron | 392 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 26,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |